Tudja-e tovább erősíteni az országimázst a magyar kerékpársport?

Vasárnap zárult Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny, aminek végén két magyar is dobogóra állgatott. A szervezőbizottság elnöke pedig már újabb kategóriaváltást helyezett kilátásba.

Eisenkrammer Károly, szervezőbizottság elnöke elmondta, tulajdonképpen a most összetettben második Dina Márton és harmadik Valter Attila tavalyi biztató teljesítménye miatt határozta el, hogy két év szünet után idén mindenképpen visszatér majd a mezőny a Kékestetőre. A számítása pedig bevált, mivel az Alberto Contador csapatánál, a Kometánál szereplő Dina Mártona második, a lengyel CCC Development Team színeiben tekerő Valter Attila pedig harmadikként ért fel a királyetapon a Kékesre. 

A rendezők sokat tanultak a nagy viadalok szervezőitől, így a Tour de France-ot rendező Amaury Sport Organisationtől (ASO) vagy a Giro d'Italiát szervező RCS Sporttól.  A szervezőbizottság elnöke elmondta, néhány éve az volt a nagy dilemmájuk, hogy a 2.2-es kategóriából eggyel magasabb, 2.1-es erősségű versenyek közé lépjenek, most pedig szintén hasonló lépést fontolgatnak.

"Kockáztattunk és úgy döntöttünk, előre megyünk, s jöjjön velünk a magyar kerékpársport" - utalt a 2018-as szintlépésre, ami szerinte bevált, s most ugyancsak az a kérdés, hogy a verseny további erősítésével, s ezáltal a nemzetközi médiafigyelem növelésével a turizmust, az országimázst erősítsék, vagy a jelenlegi magyar kerékpársport erejéhez igazodva maradjanak meg a mostani kategóriánál. Viszont azt sem titkolta, hogy a következő szintre csak akkor érdemes lépni, ha azt követően rövid időn belül még egyet haladnak feljebb a legerősebb World Tour kategóriába. A kategóriaváltáshoz szerinte szükség van előrelépésre például a szállások megfelelő számában és minőségében, ám ha ez meglesz, akkor reális lehet a váltás, s akár már jövőre is van rá esély. Eisenkrammer Károly nagyon szeretné, ha az idei egy helyett jövőre már két magyar csapat lenne a mezőnyben, s egy a legjobbak közé tartozó World Tour-gárda is szerepeltetne együttest.

Kitért arra is, hogy keresik a viadal jövő évi helyét a nemzetközi szövetség (UCI) zsúfolt versenynaptárában. Mint mondta, a mostaninál egy héttel későbbi idősávban a szlovén körversennyel ütközne, korábbi időpontok pedig a Giro jövő évi budapesti rajtja miatt nem jöhetnek szóba. Így jelenleg az augusztus végét, szeptember elejét tartja a legvalószínűbbnek.


Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.