Tudja-e tovább erősíteni az országimázst a magyar kerékpársport?

Vasárnap zárult Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny, aminek végén két magyar is dobogóra állgatott. A szervezőbizottság elnöke pedig már újabb kategóriaváltást helyezett kilátásba.

Eisenkrammer Károly, szervezőbizottság elnöke elmondta, tulajdonképpen a most összetettben második Dina Márton és harmadik Valter Attila tavalyi biztató teljesítménye miatt határozta el, hogy két év szünet után idén mindenképpen visszatér majd a mezőny a Kékestetőre. A számítása pedig bevált, mivel az Alberto Contador csapatánál, a Kometánál szereplő Dina Mártona második, a lengyel CCC Development Team színeiben tekerő Valter Attila pedig harmadikként ért fel a királyetapon a Kékesre. 

A rendezők sokat tanultak a nagy viadalok szervezőitől, így a Tour de France-ot rendező Amaury Sport Organisationtől (ASO) vagy a Giro d'Italiát szervező RCS Sporttól.  A szervezőbizottság elnöke elmondta, néhány éve az volt a nagy dilemmájuk, hogy a 2.2-es kategóriából eggyel magasabb, 2.1-es erősségű versenyek közé lépjenek, most pedig szintén hasonló lépést fontolgatnak.

"Kockáztattunk és úgy döntöttünk, előre megyünk, s jöjjön velünk a magyar kerékpársport" - utalt a 2018-as szintlépésre, ami szerinte bevált, s most ugyancsak az a kérdés, hogy a verseny további erősítésével, s ezáltal a nemzetközi médiafigyelem növelésével a turizmust, az országimázst erősítsék, vagy a jelenlegi magyar kerékpársport erejéhez igazodva maradjanak meg a mostani kategóriánál. Viszont azt sem titkolta, hogy a következő szintre csak akkor érdemes lépni, ha azt követően rövid időn belül még egyet haladnak feljebb a legerősebb World Tour kategóriába. A kategóriaváltáshoz szerinte szükség van előrelépésre például a szállások megfelelő számában és minőségében, ám ha ez meglesz, akkor reális lehet a váltás, s akár már jövőre is van rá esély. Eisenkrammer Károly nagyon szeretné, ha az idei egy helyett jövőre már két magyar csapat lenne a mezőnyben, s egy a legjobbak közé tartozó World Tour-gárda is szerepeltetne együttest.

Kitért arra is, hogy keresik a viadal jövő évi helyét a nemzetközi szövetség (UCI) zsúfolt versenynaptárában. Mint mondta, a mostaninál egy héttel későbbi idősávban a szlovén körversennyel ütközne, korábbi időpontok pedig a Giro jövő évi budapesti rajtja miatt nem jöhetnek szóba. Így jelenleg az augusztus végét, szeptember elejét tartja a legvalószínűbbnek.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.