Hozzátette: már most azon dolgoznak, hogy a lehető legrövidebb legyen a pályazár, amelyre azért van szükség, mert egyszerre hosszabbítják az aszfaltcsíkot és egy új réteggel növelik a teherbírását.
"Ezért lesz néhány hét, amikor egyáltalán nem tudunk majd repülőgépeket fogadni. Egy hónappal számoltunk, ezt próbáljuk lerövidíteni" – jegyezte meg.
A korábbi tájékoztatás szerint a fejlesztés részeként 1450-ről 2030 méteresre hosszabbítják meg a harminc méter széles kifutópályát, amelynek két végén 100-100 méternyi biztonsági sávot építenek. A gurulóutat 10,5 méterről 15 méteresre szélesítik, új leszállórendszert építenek, bővítik a reptér pályakarbantartó és kiszolgáló kapacitását, valamint hangárt és előteret kap a légikikötő.
Az építési munkálatok becsült költsége 4,17 millió, a landolási rendszeré pedig 1,4 millió euró. A kiszolgáló létesítmények 580 ezer euróba kerülhetnek, míg a szükséges berendezések beszerzése 500 ezer eurót igényelhet. A fejlesztést követően Boeing 737-es és Airbus 320-as kategóriájú gépek is használhatják a légikikötőt, amely további fejlesztéseket követően a diszkont légitársaságok desztinációjává is válhat.
Forrás: MTI