Az alacsony költségvetésű légitársaság gépeire az utasok továbbra is ingyen vihetnek fel egy kis táskát, ha az nem haladja meg a 40-szer 35-ször 30 centiméteres méretet, vagyis befér az ülés alá. A további, a felső tárolórekeszekben elhelyezett poggyászokért viszont 20-45 dollárt kell fizetni az augusztus 1-je utáni járatokon. A törzsutasoknak csak 20 dollár lesz a díjszabás, azok a nem klubtagok, akik előzetesen poggyászhelyet kérnek, 30 dollárt fognak fizetni, másoknak 45 dollár lesz a tarifa. A miramari központú Spirit érvelése szerint az új poggyászdíj lehetővé teszi, hogy alacsony jegyárakat kínáljon, az utasok ugyanis választhatnak a szolgáltatások között, nem kell mások helyett fizetniük. A cég az Egyesült Államokon kívül a karibi térségbe, a Bahamákra, valamint Közép- és Latin-Amerika országaiba indít járatokat. A Los Angeles Times rámutatott: a romló piaci viszonyok miatt más légitársaságok az utóbbi két évben a feladott, vagyis a nem az utastérbe kerülő poggyászokra vezettek be díjat, vagy emelték meg azt. A légitársaságok működését nyomon követő, olcsó járatokat listázó Airfarewatchdog.com szakértője szerint nem zárható ki, hogy a Spirit lépését más cégek követni fogják. (MTI)
Már a kézi poggyászért is fizetni kell egy amerikai légitársaságnál
Már a kézi poggyászért is fizetni kell egy amerikai légitársaságnál, a floridai Spirit Airlines az első amerikai cég, amely ilyen díjat vezet be - írták szerdán amerikai lapok.

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban
Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség
A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná
Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja
A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.

Ismét robog a Jégmadár expressz
Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés
A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában
Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme
A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom
Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.