A Rolls-Royce és az Easyjet közös közleménye szerint a földi tesztet az Egyesült Királyságbeli MoD Boscombe Downban működő szabadtéri tesztlétesítményben hajtották végre egy átalakított, korai koncepciódemonstrátorként használt Rolls-Royce AE 2100-A erőforrás felhasználásával.
A mostani próba a tájékoztatás szerint jelentős lépés annak bizonyítására, hogy a hidrogén lehet a jövő szén-dioxid-kibocsátástól mentes repülőgép-üzemanyaga. Emellett a Rolls-Royce és az Easyjet karbonmentesítési stratégiájában kulcsfontosságú ez a teszt, amelynek célja annak bebizonyítása volt, hogy a hidrogén biztonságosan és hatékonyan képes energiát szolgáltatni a polgári repülőgép-hajtóművek számára.
A tesztekhez a zöld hidrogént az EMEC (Európai Tengeri Energia Központ) biztosította, az anyagot az Egyesült Királyságban, az Orkney-szigeteken található Edayban található hidrogéngyártó és árapálytesztelő létesítményükben állítottak elő, megújuló energia felhasználásával. A koncepció földi tesztjének elemzését követően a partnerség további, próbapadon végzett tesztek sorozatát tervezi, hosszabb távon pedig repülési teszteket is előkészítenek.