Ahogy arról februárban beszámoltunk, a kormány négy közvetlen nyugat-balkáni és a szófiai légi járat létrehozásának támogatásáról döntött, mivel az útvonalak üzemeltetése piaci úton nem gazdaságos - ez jelent meg az akkori Magyar Közlönyben megjelent határozatban.
Május második felében derülhet ki, hogy mennyire kelti fel a légitársaságok érdeklődését ez a pályázat - írja a Világgazdaság. Ha sikeres a pályázat, akkor még idén szállhatnának is gépek Budapestről például Tiranába vagy Koszovó, Montenegró, Macedónia fővárosába. Korábban a kormányzat a Budapest-Szófia járatot is „piacra dobta” volna, de időközben a Wizz Air jelezte, hogy november 1-jétől ezen az útvonalon járatot kíván indítani.
Az Európai Unió hivatalos közbeszerzési lapjában (a TED-ben) megjelenő felhívás szerint a légitársaságoknak mostantól harminc napjuk lesz arra, hogy benyújtsák ajánlatukat. Ekkor derülhet tehát ki, hogy hány útvonalért hányan szállnak versenybe. Ez azért fontos, mert az állam részben ennek függvényében támogatná a járatok üzemeltetését. A nyertes légi fuvarozókkal a tervek szerint még a nyáron megköttethetnék a négyéves időtartamra szóló koncessziós szerződéseket. Piaci szereplők sok esetben a Wizz Air befutására számítanak a nyugat-balkáni útvonalakon is.
Forrás: Világgazdaság