A szervezet honlapján publikált jelentés szerint 1990 és 2014 között 80 százalékkal nőtt a járatok száma, és 2035-ig további 45 százalékos bővülésre lehet számítani. Emellett a repülés környezetre mért hatása ugyanebben az időszakban tovább emelkedett. Megjegyezték, hogy a 2014-es károsanyag- és zajkibocsátási szint a gazdasági válságnak köszönhetően a 2005-ös szintjén volt.
A járatbővítésekkel azonos mértékben, 80 százalékkal nőtt a szén-dioxid-kibocsátás, és 45 százalékos további növekedés várható 2035-ig. A nitrogén-oxidok emissziója megduplázódott, és további 43 százalékkal emelkedhet a következő 25 évben.
Az alternatív üzemanyagok elterjedése a tanulmány szerint nagyon lassan halad, az EASA szerint elérhetetlen a korábbi, 2 millió tonna bioüzemanyag felhasználása évente.
Forrás: MTI