Megduplázza flottáját 2020-ra a Turkish Airlines

10 éven belül megduplázhatja flottája méretét a török légitársaság és a tervek szerint addigra járatainak számát is a mostani kétszeresére növeli, idézi az ügyvezető igazgató, Temel Kotil szavait az Arabian Business.

Nem állhatunk meg a növekedésben, hiszen a hálózatunk földrajzi lefedettsége megfelelő, azonban a járatok gyakorisága nem elegendő, nincs más járható út előttünk, mint a járatsűrűség növelése, hangsúlyozta a lapnak az igazgató.

A Turkish Airlines Európa harmadik legnagyobb légitársasága utasforgalmát tekintve, jelenleg napi 1000 járatot üzemeltetnek. A légitársaság jelenleg 203 úti célra repül, flottája 200, főként keskeny törzsű repülőgépből áll. A Turkish várhatóan újabb repülőgépkre ad le rendelést az elkövetkező 18 hónapban, amelyek széles törzsű gépek lesznek, mint a Boeing 787 Dreamlinere, vagy az Airbus A350-ese nyilatkozta Temel Kotil a jövőbeli tervekről. A légitársaság vezetése hamarosan hat darab repülőgép beszerzéséről is dönt, ezek vagy Airbus A380-asok, vagy Boeing 747-8 jumbók lesznek.

Az idei év első öt hónapjában a légitársaság piaci részesedése a világ légiközlekedéséből 3,9 százalékos volt, amellyel a világ nyolcadik legnagyobb légitársasága. A 49 százalékban állami tulajdonú társaságot nem érintette súlyosan a 2008-as gazdasági válság, ahogy Európa jelenlegi recessziója sem, több olyan vonalon is növelik járataik gyakoriságát, ahol más légi szállítók leépítik szolgáltatásaikat. A Turkish Airlines előrejelzése szerint az idei évben 15 százalékos növekedést ér el, míg az ezt megelőző évben forgalma 23 százalékkal nőtt, a szállított utasok száma elérte a 32,6 milliót. A járatbővítésekkel főként az afrikai kontinenst célozzák.

A légitársaság az idei első félévben 18 millió utast szállított, ami a tavalyi azonos időszakhoz képest közel 20 százalékos bővülést jelent. Az időszakban a gépek kihasználtsága átlagosan elérte a 75,2 százalékot. Az év második negyedévében a légitársaság nettó nyeresége 193,1 millió török líra volt, szemben az egy évvel korábbi 170 milliós veszteséggel.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.