Nem állhatunk meg a növekedésben, hiszen a hálózatunk földrajzi lefedettsége megfelelő, azonban a járatok gyakorisága nem elegendő, nincs más járható út előttünk, mint a járatsűrűség növelése, hangsúlyozta a lapnak az igazgató.
A Turkish Airlines Európa harmadik legnagyobb légitársasága utasforgalmát tekintve, jelenleg napi 1000 járatot üzemeltetnek. A légitársaság jelenleg 203 úti célra repül, flottája 200, főként keskeny törzsű repülőgépből áll. A Turkish várhatóan újabb repülőgépkre ad le rendelést az elkövetkező 18 hónapban, amelyek széles törzsű gépek lesznek, mint a Boeing 787 Dreamlinere, vagy az Airbus A350-ese nyilatkozta Temel Kotil a jövőbeli tervekről. A légitársaság vezetése hamarosan hat darab repülőgép beszerzéséről is dönt, ezek vagy Airbus A380-asok, vagy Boeing 747-8 jumbók lesznek.
Az idei év első öt hónapjában a légitársaság piaci részesedése a világ légiközlekedéséből 3,9 százalékos volt, amellyel a világ nyolcadik legnagyobb légitársasága. A 49 százalékban állami tulajdonú társaságot nem érintette súlyosan a 2008-as gazdasági válság, ahogy Európa jelenlegi recessziója sem, több olyan vonalon is növelik járataik gyakoriságát, ahol más légi szállítók leépítik szolgáltatásaikat. A Turkish Airlines előrejelzése szerint az idei évben 15 százalékos növekedést ér el, míg az ezt megelőző évben forgalma 23 százalékkal nőtt, a szállított utasok száma elérte a 32,6 milliót. A járatbővítésekkel főként az afrikai kontinenst célozzák.
A légitársaság az idei első félévben 18 millió utast szállított, ami a tavalyi azonos időszakhoz képest közel 20 százalékos bővülést jelent. Az időszakban a gépek kihasználtsága átlagosan elérte a 75,2 százalékot. Az év második negyedévében a légitársaság nettó nyeresége 193,1 millió török líra volt, szemben az egy évvel korábbi 170 milliós veszteséggel.