Az Agerpres hírügynökség jelentése szerint az első vonatszerelvény szombaton a román oldalról indult. Utasai között volt a román közlekedésügyi tárca államtitkára, Iulian Matache is, aki a Vidinben tartott avatóünnepség után a bulgár hivatalosságokkal tért vissza a Duna romániai oldalára.
A híd tavalyi átadásakor azért nem indulhatott meg a vonatforgalom is a két ország között, mert hiányoztak a hídra vezető vasúti pályák.
A hídon át május 11-től indul a vasúti személyszállítás. A dél-romániai Craiováról naponta két járat indul Vidinbe, ahonnan tovább lehet utazni a bolgár fővárosba, Szófiába.
Petar Kirov bolgár miniszterhelyettes azzal magyarázta, hogy a bolgár vasúttársaság egyelőre nem indít vonatokat Romániába, hogy míg a bulgáriai Vidin környékén villanymozdonyok látják el a vasúti szállítást, a román oldalon még nem villamosított a pálya.
A CFR román vasúttársaság közleménye szerint az új vasúti összeköttetés jelentősen hozzájárul majd a dél-romániai térség fejlődéséhez és a román-bolgár gazdasági kapcsolatok megszilárdításához.
A híd megépítésének a csaknem negyedmilliárd eurós (76 milliárd forintos) költségeit nagyobb részt uniós forrásokból, illetve bolgár, román és német költségvetési forrásokból biztosították. A 470 kilométer hosszúságú folyami határszakaszon eddig egyetlen - 1954-ben épült - híd kötötte össze Romániát Bulgáriával Giurgiu és Rusze között.
A csaknem két kilométer hosszú hídon a gépkocsiforgalom menetirányonként két sávon zajlik. Emellett, vasútvágány, gyalogos- és kerékpársáv is található.
Forrás: MTI