Azok az utasok örülhetnek, akik június 6-án a londoni Gatwick reptérről indultak Budapestre, de először Debrecenben landoltak, és csak másnap hajnalra értek vissza a fővárosba a fapados légitársaság W6 2222 járatával. A cirka hétórás késés miatt többen is megpróbálták visszaszerezni a repülőjegy árát, de a Wizz Air akkor még azt válaszolta az utasoknak, hogy „a késést a budapesti repülőtér bezárása okozta, amely komolyan befolyásolta az összes repülőtéri műveletet, ez pedig rendkívüli körülménynek számít, így nem jár vissza pénz.”
A repteret valóban lezárták, és arról egy héttel korábban a légitársaságokat is tájékoztatták, a Wizz Air az Indexnek bővebben is kifejtette a késés okát. Mint írták, „a repülőgép eleve késve érkezett Budapestről Londonba. Sajnos a járat a reptérzártól független, előre nem látható okok (az európai légi irányítás szűkös kapacitása miatti korlátozások) miatt késett, ezért leszállási ideje „belecsúszott” a tervezett lezárásba. Kértük a járat elsőbbségi kezelését a gatwicki repülőtéren dolgozó földi kiszolgáló partnerünktől, és kérelmeztünk egy mihamarabbi résidőt a felszálláshoz az EuroControltól, de sajnos nem kaptuk meg. Minden erőfeszítésünk ellenére nyilvánvalóvá vált, hogy nem sokkal, de lekéstük annak lehetőségét, hogy a gép még a reptérzár előtt landolhasson Budapesten. Ezért kellett a járatot Debrecenbe irányítanunk, majd a reptér megnyitása után, az utasokkal a fedélzeten továbbrepülni Budapestre.”
Azt is hozzátették, hogy az európai légi forgalmi irányítás szűkös kapacitása miatt sajnos az iparágban mindenkit sújtanak a repülőtársaságoktól független késések. Ennek elszenvedője volt ebben az esetben a Wizz Air.
Az eset után a Miniszterelnökség azonnali vizsgálatot rendelt el. A hatóságnak többek között azt kellett vizsgálnia, hogy a légitársaság megfelelően tájékoztatta-e az ügyfeleit, illetve, hogy minden jogszabályi kötelezettségüknek eleget tettek-e.
Múlt héten az Index rákérdezett, hogy mi lett a vizsgálat eredménye, de a Miniszterelnökség és Fogyasztóvédelmet felügyelő Innovációs és Technológiai Minisztérium sem válaszolt kérdéseikre. Múlt pénteken a Wizz Air viszont több utast is emailben értesített, hogy jár a kompenzáció. Eszerint választhatnak, hogy 300 eurónyi kreditet írjanak jóvá nekik vagy 250 eurót utaljanak vissza számlájukra.
Úgy tudják, hogy a kártérítésről szóló levelet egyelőre nem mindenki kapta meg. Keresték a Wizz Airt, hogy megtudják, kinek jár a kompenzáció, és rákérdeztek arra is, hogy a „rendkívüli körülmények” ma már miért nem számítanak rendkívülinek. Rövid válaszukban azt írták, hogy „az eset körülményeinek alapos értékelése után a Wizz Air megerősíti, hogy az érintett W6 2222 járat utasai jogosultak a kompenzációra.”
Azt is hozzátették, hogy bár a légitársaság minden tőle telhetőt megtesz járatai zökkenőmentes közlekedéséért, a jelenlegi csúcsszezonban előfordulhatnak fennakadások. Az utasok ezekben az esetekben a cég hivatalos honlapján reklamálhatnak. Arra viszont nem tértek ki, hogy először miért utasították el a panaszokat.
(forrás: index.hu)