Mégis fizet a Wizz Air a hétórás késésért

Először a „rendkívüli körülményekre” hivatkoztak, és az összes kártérítési igényt visszadobták, most azonban több olvasónk is jelezte, hogy levelet kapott a Wizz Airtől, amelyben a légitársaság elismeri, hogy hibázott, sőt, fizetne is – írja az index.hu.

Azok az utasok örülhetnek, akik június 6-án a londoni Gatwick reptérről indultak Budapestre, de először Debrecenben landoltak, és csak másnap hajnalra értek vissza a fővárosba a fapados légitársaság W6 2222 járatával. A cirka hétórás késés miatt többen is megpróbálták visszaszerezni a repülőjegy árát, de a Wizz Air akkor még azt válaszolta az utasoknak, hogy „a késést a budapesti repülőtér bezárása okozta, amely komolyan befolyásolta az összes repülőtéri műveletet, ez pedig rendkívüli körülménynek számít, így nem jár vissza pénz.”

A repteret valóban lezárták, és arról egy héttel korábban a légitársaságokat is tájékoztatták, a Wizz Air az Indexnek bővebben is kifejtette a késés okát. Mint írták, „a repülőgép eleve késve érkezett Budapestről Londonba. Sajnos a járat a reptérzártól független, előre nem látható okok (az európai légi irányítás szűkös kapacitása miatti korlátozások) miatt késett, ezért leszállási ideje „belecsúszott” a tervezett lezárásba. Kértük a járat elsőbbségi kezelését a gatwicki repülőtéren dolgozó földi kiszolgáló partnerünktől, és kérelmeztünk egy mihamarabbi résidőt a felszálláshoz az EuroControltól, de sajnos nem kaptuk meg. Minden erőfeszítésünk ellenére nyilvánvalóvá vált, hogy nem sokkal, de lekéstük annak lehetőségét, hogy a gép még a reptérzár előtt landolhasson Budapesten. Ezért kellett a járatot Debrecenbe irányítanunk, majd a reptér megnyitása után, az utasokkal a fedélzeten továbbrepülni Budapestre.”

Azt is hozzátették, hogy az európai légi forgalmi irányítás szűkös kapacitása miatt sajnos az iparágban mindenkit sújtanak a repülőtársaságoktól független késések. Ennek elszenvedője volt ebben az esetben a Wizz Air.

Az eset után a Miniszterelnökség azonnali vizsgálatot rendelt el. A hatóságnak többek között azt kellett vizsgálnia, hogy a légitársaság megfelelően tájékoztatta-e az ügyfeleit, illetve, hogy minden jogszabályi kötelezettségüknek eleget tettek-e.

Múlt héten az Index rákérdezett, hogy mi lett a vizsgálat eredménye, de a Miniszterelnökség és Fogyasztóvédelmet felügyelő Innovációs és Technológiai Minisztérium sem válaszolt kérdéseikre. Múlt pénteken a Wizz Air viszont több utast is emailben értesített, hogy jár a kompenzáció. Eszerint választhatnak, hogy 300 eurónyi kreditet írjanak jóvá nekik vagy 250 eurót utaljanak vissza számlájukra.

Úgy tudják, hogy a kártérítésről szóló levelet egyelőre nem mindenki kapta meg. Keresték a Wizz Airt, hogy megtudják, kinek jár a kompenzáció, és rákérdeztek arra is, hogy a „rendkívüli körülmények” ma már miért nem számítanak rendkívülinek. Rövid válaszukban azt írták, hogy „az eset körülményeinek alapos értékelése után a Wizz Air megerősíti, hogy az érintett W6 2222 járat utasai jogosultak a kompenzációra.”

Azt is hozzátették, hogy bár a légitársaság minden tőle telhetőt megtesz járatai zökkenőmentes közlekedéséért, a jelenlegi csúcsszezonban előfordulhatnak fennakadások. Az utasok ezekben az esetekben a cég hivatalos honlapján reklamálhatnak. Arra viszont nem tértek ki, hogy először miért utasították el a panaszokat.

(forrás: index.hu) 


SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.