Mégis lesz fapados az Air France-KLM-nél

A tárgyalások még mindig folynak, a személyzet pedig adott esetben újra sztrájkolna.

Az utóbbi hetek során a konzorcium hajózói huzamosabb ideig sztrájkoltak azért, hogy a cég ne indítsa el a Transavia fapados légitársaságát, mert akkor a személyzet munka- és repülési ideje rendkívül lerövidül, és ehhez jelentős elbocsátássorozat, illetve keresetkiesés is társul. A sztrájknak úgy lett vége, hogy a kívánt eredményt nem érték el, és a tárgyalások folytatódtak.

Az újraindított üzemelés idején végre megszűnt a napi 20 millió euró, összesen több mint 500 milliós jövedelemkiesés, nem beszélve a komoly presztízsveszteségről világszerte. Most Alexandre de Juliac, a konzorcium elnöke a menedzsment teljes támogatását élvezve ismételten felvetette a kérdést, kijelentve, hogy a „téma még továbbra is a tárgyalóasztalon maradt” és hozzátette, hogy számol az újabb sztrájksorozat negatív hatásaival.

A szakszervezetek utaltak arra, hogy a munkabeszüntetéssel a pilóták nem károkat akarnak okozni a cégnek, csak a saját jogaikat szeretnék érvényesíteni. De amikor befejezték, a publikált nyilatkozatukban azonnal hozzá is fűzték, hogy később bármikor folytatják, ha a követeléseiket nem hajtják végre. Az elnök megismételte, hogy ezt a lépést az Európán belüli piac kényszerítette ki, mert a kontinentális piacon a többi fapadossal az Air France-KLM hagyományos légitársaság sem frekvenciákban, sem tarifákban nem versenyképes. Minden további késés csak a veszteségeket növeli, a tervezett és esetleg megvalósuló sztrájkok pedig szintén a konkurenciát erősítik, mert ők viszik el a lemaradt utasokat, árut és postát is, és ez is komoly veszteségekkel jár. Utalt arra is, hogy a kieső járatok miatt a hazai és a külföldi repülőterek is komoly bevételektől esnek el, mely szintén negatívan befolyásolja az európai iparágat.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.