Mégis lesz fapados az Air France-KLM-nél

A tárgyalások még mindig folynak, a személyzet pedig adott esetben újra sztrájkolna.

Az utóbbi hetek során a konzorcium hajózói huzamosabb ideig sztrájkoltak azért, hogy a cég ne indítsa el a Transavia fapados légitársaságát, mert akkor a személyzet munka- és repülési ideje rendkívül lerövidül, és ehhez jelentős elbocsátássorozat, illetve keresetkiesés is társul. A sztrájknak úgy lett vége, hogy a kívánt eredményt nem érték el, és a tárgyalások folytatódtak.

Az újraindított üzemelés idején végre megszűnt a napi 20 millió euró, összesen több mint 500 milliós jövedelemkiesés, nem beszélve a komoly presztízsveszteségről világszerte. Most Alexandre de Juliac, a konzorcium elnöke a menedzsment teljes támogatását élvezve ismételten felvetette a kérdést, kijelentve, hogy a „téma még továbbra is a tárgyalóasztalon maradt” és hozzátette, hogy számol az újabb sztrájksorozat negatív hatásaival.

A szakszervezetek utaltak arra, hogy a munkabeszüntetéssel a pilóták nem károkat akarnak okozni a cégnek, csak a saját jogaikat szeretnék érvényesíteni. De amikor befejezték, a publikált nyilatkozatukban azonnal hozzá is fűzték, hogy később bármikor folytatják, ha a követeléseiket nem hajtják végre. Az elnök megismételte, hogy ezt a lépést az Európán belüli piac kényszerítette ki, mert a kontinentális piacon a többi fapadossal az Air France-KLM hagyományos légitársaság sem frekvenciákban, sem tarifákban nem versenyképes. Minden további késés csak a veszteségeket növeli, a tervezett és esetleg megvalósuló sztrájkok pedig szintén a konkurenciát erősítik, mert ők viszik el a lemaradt utasokat, árut és postát is, és ez is komoly veszteségekkel jár. Utalt arra is, hogy a kieső járatok miatt a hazai és a külföldi repülőterek is komoly bevételektől esnek el, mely szintén negatívan befolyásolja az európai iparágat.


Szintet lép a KLM

Szintet lép a KLM 

Az új intézkedéscsomag több fontos területet érintene.
Itt az új elektromos midibusz

Itt az új elektromos midibusz 

Európai uniós támogatással fejlesztették az új elektromos midibuszt.
MÁV-vezér: A vállalatnak felelősséget kell vállalnia az eddigi mulasztásokért

MÁV-vezér: A vállalatnak felelősséget kell vállalnia az eddigi mulasztásokért 

Az ígéret szép szó, ha betartják - úgy jó.
Napelemeket telepít ez a légitársaság

Napelemeket telepít ez a légitársaság 

Az Emirates 39 960 napelempanel telepítésére kötött megállapodást az Etihad Clean Energy Developmenttel.
Ingyenes európai uniós vonatbérlet fiataloknak

Ingyenes európai uniós vonatbérlet fiataloknak 

Az EU jövőre 35 500 ingyenes DiscoverEU utazási igazolványt biztosít fiataloknak.
Fedélzeten a világ legősibb kenyere

Fedélzeten a világ legősibb kenyere 

A világ legősibb kenyerét kínálja business class utasainak a török légitársaság.
Búcsúzik a világ egyik legrégebbi légitársasága

Búcsúzik a világ egyik legrégebbi légitársasága 

A világ egyik legrégebbi légitársasága csaknem egy évszázados szolgálat után leáll.
Új színben pompázik ez a repülőgép

Új színben pompázik ez a repülőgép 

Nem véletlenül.
Négy Emirates-járat Budapesten landolt a közel-keleti helyzet miatt

Négy Emirates-járat Budapesten landolt a közel-keleti helyzet miatt 

A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre négy Emirates-gép érkezett, köztük két A380-as.
Lezárták, majd ismét megnyitották Tel Aviv repterét

Lezárták, majd ismét megnyitották Tel Aviv repterét 

Izrael újra megnyitotta légterét az iráni rakétatámadás után.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.