Mégis lesz fapados az Air France-KLM-nél

A tárgyalások még mindig folynak, a személyzet pedig adott esetben újra sztrájkolna.

Az utóbbi hetek során a konzorcium hajózói huzamosabb ideig sztrájkoltak azért, hogy a cég ne indítsa el a Transavia fapados légitársaságát, mert akkor a személyzet munka- és repülési ideje rendkívül lerövidül, és ehhez jelentős elbocsátássorozat, illetve keresetkiesés is társul. A sztrájknak úgy lett vége, hogy a kívánt eredményt nem érték el, és a tárgyalások folytatódtak.

Az újraindított üzemelés idején végre megszűnt a napi 20 millió euró, összesen több mint 500 milliós jövedelemkiesés, nem beszélve a komoly presztízsveszteségről világszerte. Most Alexandre de Juliac, a konzorcium elnöke a menedzsment teljes támogatását élvezve ismételten felvetette a kérdést, kijelentve, hogy a „téma még továbbra is a tárgyalóasztalon maradt” és hozzátette, hogy számol az újabb sztrájksorozat negatív hatásaival.

A szakszervezetek utaltak arra, hogy a munkabeszüntetéssel a pilóták nem károkat akarnak okozni a cégnek, csak a saját jogaikat szeretnék érvényesíteni. De amikor befejezték, a publikált nyilatkozatukban azonnal hozzá is fűzték, hogy később bármikor folytatják, ha a követeléseiket nem hajtják végre. Az elnök megismételte, hogy ezt a lépést az Európán belüli piac kényszerítette ki, mert a kontinentális piacon a többi fapadossal az Air France-KLM hagyományos légitársaság sem frekvenciákban, sem tarifákban nem versenyképes. Minden további késés csak a veszteségeket növeli, a tervezett és esetleg megvalósuló sztrájkok pedig szintén a konkurenciát erősítik, mert ők viszik el a lemaradt utasokat, árut és postát is, és ez is komoly veszteségekkel jár. Utalt arra is, hogy a kieső járatok miatt a hazai és a külföldi repülőterek is komoly bevételektől esnek el, mely szintén negatívan befolyásolja az európai iparágat.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.