A Varsó-Szingapúr járat június végéig heti háromszor - kedd, csütörtök, szombat -, majd júliustól a nyári menetrend végéig heti négyszer, egy hétfői nappal kiegészülve fog közlekedni.
„Évente 3 millió utas repül Európa és Szingapúr között” — mondta Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója a járatnyitó apropóján. Szingapúrba repülni azért szexi, mert Ázsia, Ausztrália és a Csendes-óceáni térség felé lehet könnyen dobbantani. Így a lengyelek sem a városállam két szép szeméért nyitottak egyetlen közép-európai légitársaságként járatot. A Singapore Airlines-szal code-share, az ausztrál Qantas-szal és az Air New Zealanddel pedig interline megállapodást kötöttek. Sőt, LOT-ék idén Ausztráliában is nyitottak jegyirodát.
A fentiek fordítva is megállják a helyüket: a térségből érkezhet még több turista Közép-Európába. A versenyt tovább élező LOT-járatnyitásból jól járhatnak a hazánkba Dél-Kelet Ázsiából, vagy Ausztráliából merítő beutaztatók. Vannak páran.
Csak emlékeztetőül: a LOT annak idején, amikor az EU jóváhagyását kérte egy tekintélyes állami apanázsra a vállalat átszervezése érdekében, komolyan gondolta, előre kezdett menekülni. 2016 óta 58 járatot nyitottak, köztük számos hosszú távú járatot, mint a Varsó-Tokió, Varsó-Szöul, Varsó-L.A., Varsó-Newark. Utóbbit a délkelet-lengyel Rzeszów-ból is repülik, Krakkó pedig egy Chicago járatot kapott. És itt van még a Budapest-Chicago, Budapest-JFK járat is.
Utóbbiról és New York-ról a Turizmus & Vendég hamarosan megjelenő májusi számában olvashatnak bővebben. Előfizetett már?