Megszűnik a BKV monopóliuma

Egy előminősítői pályázat kiírásával a Budapesti Közlekedési Központ elindította a budapesti buszközlekedés átszervezését; a BKK tájékoztatása szerint a buszüzemeltetésben megszűnik a BKV monopóliuma, a verseny eredményeként alacsonyabb költségek, új buszok és hatékonyabb üzemeltetés lehet az eredmény.

A megjelent közbeszerzési eljárás két fordulóban zajlik, első lépésként előminősítési eljárást bonyolítanak le a lehetséges jelentkezők kiválasztására. Második körben a továbbjutottak versenyeztetik a konkrét üzemeltetési feladatokra. A második forduló több alkalommal is megtartható, ezért "akár 30, akár 300, akár szóló, akár midi, akár csuklós autóbusz üzemeltetése is kiadhatóvá válik" - közölte a BKK.   

A tervek szerint az "első" második fordulós kiírás, amelyben "pontos jármű darabszám és szerződéses részletek lesznek", 2012 első negyedévében fog megjelenni. A BKK hangsúlyozta, hogy az új üzemeltető társaságok nem bocsátanak majd ki önálló bérleteket, a menetrend, a vonalhálózat, a tájékoztatás és a jegyrendszer továbbra is egységes marad.   

A szerződést a BKK bruttó költségalapon, járműkilométerre vetítve köti majd meg határozott időszakra, ennek hosszát a megtérülési időt figyelembe véve határozzák meg. A díjazás alapvetően a megtett kilométer-teljesítmény alapján történik, de minőségalapú ösztönzőket is beépítenek a rendszerbe. A közlés szerint vagyonértékesítést nem terveznek, "privatizációról nincs szó".   

A jelenlegi buszszolgáltatás egy üzemeltető, a BKV kezében összpontosul, az új rendszerben viszont konkurens szolgáltatók is új járművekkel pályázhatnak egyes vonalak, vagy vonalcsoportok üzemeltetésére. Az új modellben alacsonyabb szolgáltatási költségeket, ugyanakkor hatékonyabb üzemeltetést és új járműveket vár a rendszertől a városvezetés és a BKK.   

Nemes Gábor, a Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetségének alelnöke az MTI-nek a tenderrel kapcsolatban elmondta, attól, hogy vállalkozások fogják üzemeltetni a buszokat, a költségek nem lesznek alacsonyabbak, mert egy magáncég a profitra fog törekedni. Tudomása szerint Londonban, ahol hasonló rendszer működik, a válság hatására a szolgáltatók a minőségen rontottak.   

A szakszervezeti vezető azzal egyetért, hogy a buszállomány elöregedett, az nem felel meg a mai igényeknek, de az - szerinte - tévedés, hogy saját forrásból ne lehetne a buszparkot lecserélni. Ha egy vállalkozó szállít új buszokat, azt is ki kell fizetnie valakinek - magyarázta.   

Az érdekvédő hangsúlyozta, a BKV nem teheti meg, hogy szürkén vagy feketén foglalkoztasson munkavállalókat, a magánvállalkozóknál viszont erre számos példa van. Nemes Gábor szerint az is óriási hiba, hogy figyelmen kívül hagyják a BKV-s buszsofőrök és szerelők képzettségét. Ők nagyon rutinosak, ezt a tudást "nem lenne szabad elengedni" - tette hozzá.

Forrás: MTI


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.