Luis Gallego, a brit légitársaságot is birtokló International Airlines Group (IAG) vezetője erről a Reuters jelentése szerint az Airlines 2021 konferencián beszélt. Mint mondta, az áremelés negatívan befolyásolja az utasforgalom növekedését, miközben a tranzitutasok 40 százaléka akár más útvonalat is kereshet az átszálláshoz. Szerinte, ha tovább emeli díjait a reptér, akkor nemcsak az IAG fogja fontolóra venni, hogy más repülőteret keres, mivel a válságból való kilábalás során fontos a versenyképesség.
Heathrow jelenleg 22 fontot kér utasonként a repülőtér használatáért, ezt szerette volna majdnem a duplájára emelni. A légitársaságok által fizetendő díjak nagy vitát gerjesztettek a légicégek és a repülőterek kezelői, valamint az ezeket tömörítő szervezetek között. Heathrow 90 százalékkal szerette volna emelni a tarifát, a brit polgári légügyi hatóság azonban a 2022 és 2027 közötti időszakra legfeljebb 56 százalékos emelést hagyott jóvá. Emiatt a repülőtér fejlesztése mögül kihátrált egyik legnagyobb befektetője és tulajdonosa, a spanyol Ferrovial.
Willie Walsh, a légitársaságokat tömörítő IATA elnök-vezérigazgatója felháborítónak nevezte a tervet, és arra kérte a reptérüzemeltetőket, hogy ne most használják ki az adófizetők pénzből megmentett fuvarozókat. A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) azonban úgy látja, nincs más választásuk, valahonnan pótolniuk kell a korábban kiesett bevételeket, hogy ne menjenek csődbe.
Forrás: Airportal.hu