A Mahart Passnave Személyhajózási Kft. szegedi Novotel Hotel előtti pontonja a kikötőhelye a város egyetlen sétahajójának, a Csegének illetve a nemzetközi hajójáratoknak. A ponton az egyetlen közforgalmú és nemzetközi kikötő a szegedi Tisza-szakaszon, de szintén csak itt köthetnek ki a 20 méternél hosszabb hajók.
A cég kivonulását Vámos Marianna a Mahart Passnave ügyvezető igazgatója gazdasági okokkal indokolta. Vámos elmondta: a kikötő korábbi bérlőjével felmondták a szerződést, mivel annak nem sikerült nyereségesen üzemeltetni a pontont. A lecsökkent utasforgalmon segíthetne valamelyest, ha más tömegközlekedési módokhoz hasonlóan, a menetrendszerinti személyhajózás is állami támogatásban részesülne.
Nem jelentett komoly bevételt az sem, hogy Szeged egy szállodahajókat üzemeltető cég menetrendjében is szerepelt. A Strasbourg-i Croisi évente kétszer fordult meg csupán Szegeden Tokajból Újvidéken Budapestre és onnan visszafele közlekedő járatán. A szegedi nemzetközi határkikötőn évente 100-400 járművet és 400-1.500 személyt ellenőriznek a határrendészek – írta a délmagyar.hu.
Vámosi Marianna tájékoztatása szerint november 30-ig adtak időt a helyzet rendeződésére. Nem kívánták egyik pillanatról a másikra elszállítani a pontont, a hatóságokat is időben értesítették. Ugyanakkor a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) koordinálása mellett folynak a tárgyalások a ponton hasznosításával kapcsolatosan.
Eddig egyetlen érdeklődő jelentkezett a Csege hajó üzemeltetésére, de a bérlő csak akkor szerződik a céggel, ha a kikötőhely is biztosított. Vámosi Marianna hozzátette: bár november 30-ig is pénzbe kerül a körülbelül 30 millió forint értékű ponton fenntartása, várnak és addig is, ahogy eddig is, a hatóságok – vízi rendészet, határrendészet, melyek önálló kikötővel nem rendelkeznek ezen a folyószakaszon – használhatják a kikötőt.
A délmagyar.hu úgy tudja a Mahart havi másfél millió forintért adná bérbe a pontont. (Napi Turizmus/délmagyar.hu)