Modern chipkártyák jönnek a tömegközlekedésben

Globális stratégiai megállapodást kötött a budapesti e-jegyrendszer kiépítésének jogát elnyerő német Scheidt & Bachmann és a hongkongi Octupus. A két cég már a 2014-ben indult budapesti elektronikus jegyrendszer projekten is együtt dolgozik.

Az elektronikus jegyrendszerek kiépítésének és üzemeltetésének két vezető cége, a német Scheidt & Bachmann Gmbh és a hongkongi Octopus Applications Limited (OAL) stratégiai partnerségi megállapodást kötött idén ősszel. A két cég leginkább a chipkártyák és az elektronikus jegyrendszerek fejlesztésének területén mélyíti el együttműködését.

Az új fejlesztések célja, hogy az utasok a lehető legtöbb alkalommal használhassanak olyan megoldásokat, amelyek esetében a viteldíj termékek és az ezeket kezelő eszközök között nem szükséges a fizikai kapcsolat létrejötte (bankkártya, chipkártya, mobilalkalmazások). „Ezek a technológiák ugyanis az utasok számára egyszerűbb és könnyebben hozzáférhető utazást biztosítanak azáltal, hogy gyorsabb, kényelmesebb és biztonságosabb fizetést tesznek lehetővé” – magyarázta Hraboczki Márton, a Scheidt & Bachmann Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: tapasztalataik szerint a magyarok is nagyon kedvelik az elektronikus fizetési megoldásokat, hiszen ma már a cég által telepített 300 budapesti tömegközlekedési jegyértékesítő automatán generálódik a teljes viteldíj bevétel mintegy fele, miközben a forgalom csaknem 45%-át adják a kártyás fizetések. Egyebek mellett ennek is köszönhető, hogy a BKK kereskedelmi rendszere várhatóan még ebben az évben további jegyértékesítő automatákkal bővül.

A tömegközlekedési cégek a technológiai fejlődés mellett profitálhatnak is ezekből a fejlesztésekből, hiszen az elektronikus jegyrendszerek bevezetése a tapasztalatok szerint jelentős költségmegtakarítást és árbevétel növekedést eredményez; utóbbi kapcsán kedvező esetben akár 15% is elérhető, jegyezte meg a szakember. Emellett hatékonyabb kedvezmény elszámolási és ellenőrzési rendszert tesz lehetővé.

A német és a hongkongi cég a budapesti e-jegyrendszer kiépítését és későbbi üzemeltetését is együtt végzi majd.

 

 

Forrás: Scheidt & Bachmann/GyártásTrend


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.