Az elektronikus jegyrendszerek kiépítésének és üzemeltetésének két vezető cége, a német Scheidt & Bachmann Gmbh és a hongkongi Octopus Applications Limited (OAL) stratégiai partnerségi megállapodást kötött idén ősszel. A két cég leginkább a chipkártyák és az elektronikus jegyrendszerek fejlesztésének területén mélyíti el együttműködését.
Az új fejlesztések célja, hogy az utasok a lehető legtöbb alkalommal használhassanak olyan megoldásokat, amelyek esetében a viteldíj termékek és az ezeket kezelő eszközök között nem szükséges a fizikai kapcsolat létrejötte (bankkártya, chipkártya, mobilalkalmazások). „Ezek a technológiák ugyanis az utasok számára egyszerűbb és könnyebben hozzáférhető utazást biztosítanak azáltal, hogy gyorsabb, kényelmesebb és biztonságosabb fizetést tesznek lehetővé” – magyarázta Hraboczki Márton, a Scheidt & Bachmann Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: tapasztalataik szerint a magyarok is nagyon kedvelik az elektronikus fizetési megoldásokat, hiszen ma már a cég által telepített 300 budapesti tömegközlekedési jegyértékesítő automatán generálódik a teljes viteldíj bevétel mintegy fele, miközben a forgalom csaknem 45%-át adják a kártyás fizetések. Egyebek mellett ennek is köszönhető, hogy a BKK kereskedelmi rendszere várhatóan még ebben az évben további jegyértékesítő automatákkal bővül.
A tömegközlekedési cégek a technológiai fejlődés mellett profitálhatnak is ezekből a fejlesztésekből, hiszen az elektronikus jegyrendszerek bevezetése a tapasztalatok szerint jelentős költségmegtakarítást és árbevétel növekedést eredményez; utóbbi kapcsán kedvező esetben akár 15% is elérhető, jegyezte meg a szakember. Emellett hatékonyabb kedvezmény elszámolási és ellenőrzési rendszert tesz lehetővé.
A német és a hongkongi cég a budapesti e-jegyrendszer kiépítését és későbbi üzemeltetését is együtt végzi majd.
Forrás: Scheidt & Bachmann/GyártásTrend