Manninger Jenő elmondta: összesen 611 millió forintból - ebből 581 millió forint európai uniós támogatás - elsősorban az autóbusz-közlekedés rendszerét fejlesztik, de a vasúti és a kerékpáros közlekedéssel összekapcsolva. A több mint 29 ezer embert érintő változások révén pályaudvarokat, megállókat újítanak fel, dinamikus utastájékoztatási rendszereket építenek ki 19 településen.
A téma kapcsán kiadott sajtóközlemény szerint a beruházás a Zalakaros Kistérség Többcélú Társulása, a Zala Volán Zrt., a MÁV-Start Zrt., a MÁV Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. konzorciumaként valósul meg.
A projekt keretében fejlesztik a keszthelyi vasútállomást és autóbusz-pályaudvart, kölcsönös dinamikus utastájékoztatási rendszert építenek ki, modernizálják a forgalomirányítási rendszert, jegykiadó automatákat és információs pultokat állítanak fel. A Balaton-parti városban 14 buszmegállót újítanak fel és rendezik a környezetét.
A zalakarosi kistérség 19 településén 46 autóbuszöblöt és 33 váróhelyet építenek át, felújítják a zalakarosi buszpályaudvart, ahol megteremtik a kapcsolatot a kerékpáros közlekedéssel, de lehetővé válik az utasigényekhez igazodó autóbusz-rendelés is. Zalakaros és Nagykanizsa autóbusz-pályaudvarán szintén dinamikus utastájékozatási rendszert építenek ki, a Zala Volán érintett településeken közlekedő 133 járatára pedig GPS eszközöket telepítenek.
Manninger Jenő mindezek kapcsán úgy fogalmazott, hogy a valóban európai színvonalú korszerűsítés nemcsak hatékonyabb, de az utasok igényeihez jobban alkalmazkodó közlekedést tesz lehetővé, ami egyben versenyképesebbé is teszi a közösségi közlekedést. Az esztétikai fejlesztés sem elhanyagolható, miután a ma már korszerűtlen, a városképet romboló buszpályaudvarok látványa és környező zöldfelületei is megújulnak.
Breznovits István, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség ügyvezető igazgatója azt mondta: az állami szervek együttműködésével óriási feladat a fejlesztés megvalósítása, ami a jövő év tavaszára el is készül. A korszerűsítés révén nagy mértékben javul a kistelepüléseken élők mobilitása.
Novák Ferenc, Zalakaros polgármestere és a kistérségi társulás elnöke azt hangsúlyozta, hogy nagyon régi terv a város tömegközlekedési csomópontjának esztétikai és funkcionális korszerűsítése, de tervezik, hogy a buszmegállóknál a régi közműveket is újakkal váltják ki. Fontos változásnak ítélte, hogy több helyen zöldsávokat alakítanak ki, fákat, cserjéket ültetnek és padokat telepítenek a kistérség érintett településein.
Forrás: MTI