MUISZ: a Wizz Air vádaskodása alaptalan

A Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) megdöbbenéssel fogadta a Wizz Air minapi közleményét, azonnal reagáltak is rá.

Ezt a közleményt juttatták el szerkesztőségünkhöz ennek kapcsán:

A Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) megdöbbenéssel fogadta a Wizz Air közleményét, miszerint: "A Wizz Air nem tud kapcsolatba lépni azokkal az ügyfelekkel, akik foglalásaikat utazási irodán keresztül intézik, mivel ezek az irodák saját hitelesítő adataikat használják a jegyek lefoglalására, és a légitársaságtól kapott értesítéseket ritkán továbbítják az utasoknak. Mindez azt eredményezi, hogy az ügyfelek fontos információkat nem kapnak meg járataik státuszáról." 

Miért tartanának vissza az utazási irodák információt?

A Szövetség nem érti, hogy a légitársaság miért jelentetett meg valótlan tartalmú közleményt.

Elsősorban azt szükséges rögzíteni, hogy az utazási irodáknak - akárcsak a légitársaságoknak – jogszabályi kötelezettsége a teljeskörű és valós tájékoztatás, így valótlan azt állítani, hogy az utazási irodák nem adnak át információt az utazók részére. Ezenfelül, ha az utazási irodák nem adnának teljes körű tájékoztatást az utasoknak, annak bizalomvesztés és az ügyfelek elvesztése lenne a következménye, ez pedig nem érdeke egyetlen vállalkozásnak sem.

Az elmúlt évtizedekben történt számtalan vis major helyzetben az utazási irodák jelentős tapasztalatot szereztek a komplex utazási csomagok megszervezésében és szolgáltatásában, hiszen épp azok az utasok számíthattak teljes körű segítségre, akik utazási irodáknál foglalták le útjukat, ugyanis az irodák ügyfélszolgálata nem korlátozódik kizárólag a repülőjegyekhez kapcsolódó feladatokra, hanem intézik a szállások, transzferek módosítását, esetleges lemondását is.
Ráadásul az utazási irodák ügyfélszolgálata nem emelt díjas számokon érhető el. 
Emellett az utazási irodák a légitársaságokkal ellentétben rendelkeznek vagyoni biztosítékkal, ami egy esetleges fizetésképtelen helyzet esetén is biztosítja az utazók biztonságát és hazajutását.

Van szolgáltatási díj, és a bajban kellene a partnerség

Az irodák valóban felszámolnak munkájukért szolgáltatási díjat, ami figyelembe véve a 24 órás és valamennyi szolgáltatásra kiterjedő rendelkezésre állást, semmiképpen nem tekinthető aránytalannak. Ez a díj annak a szolgáltatásnak az ellenértéke, amit egy légitársaság adott esetben nem biztosít.
A MUISZ meggyőződése, hogy a teljes turisztikai ágazatot érintő jelenlegi válságban különösen fontos és ésszerű lenne az utazási irodákkal való partnerség, hiszen közös az érdek, az utasok minél színvonalasabb és biztonságosabb kiszolgálása. 

Egyeztetni kellett volna

Ennek fényében a MUISZ kifejezetten értetlenül és csalódottan áll a Wizz Air közleménye előtt, amelyet a Wizzair – a partnerség látszatának teljes hiányával – a MUISZ-al előzetesen nem közölt, egyeztetést nem kezdeményezett.
A MUISZ teljes mértékben megérti mind a Wizz Air, mind más, a turisztikai ágazatban jelen lévő vállalkozás csalódottságát és erőfeszítéseit a pandémia okozta válságban, azonban – ahogyan a múltban és a jelenben is – a jövőben is a partneri viszonyra és együttműködésre törekszik a fent említett célok elérése érdekében, hiszen egységes és összetartó turisztikai ágazatra van szükség a széthúzás és a dezinformálás helyett.

A Szövetség bízik abban, hogy csupán egy félreértés eredménye a Wizz Air közleménye és a helyzetet békés, partneri módon tudják rendezni a felek.

Magyar Utazási Irodák Szövetsége

Forrás: MUISZ


Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.