MUISZ: a Wizz Air vádaskodása alaptalan

A Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) megdöbbenéssel fogadta a Wizz Air minapi közleményét, azonnal reagáltak is rá.

Ezt a közleményt juttatták el szerkesztőségünkhöz ennek kapcsán:

A Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) megdöbbenéssel fogadta a Wizz Air közleményét, miszerint: "A Wizz Air nem tud kapcsolatba lépni azokkal az ügyfelekkel, akik foglalásaikat utazási irodán keresztül intézik, mivel ezek az irodák saját hitelesítő adataikat használják a jegyek lefoglalására, és a légitársaságtól kapott értesítéseket ritkán továbbítják az utasoknak. Mindez azt eredményezi, hogy az ügyfelek fontos információkat nem kapnak meg járataik státuszáról." 

Miért tartanának vissza az utazási irodák információt?

A Szövetség nem érti, hogy a légitársaság miért jelentetett meg valótlan tartalmú közleményt.

Elsősorban azt szükséges rögzíteni, hogy az utazási irodáknak - akárcsak a légitársaságoknak – jogszabályi kötelezettsége a teljeskörű és valós tájékoztatás, így valótlan azt állítani, hogy az utazási irodák nem adnak át információt az utazók részére. Ezenfelül, ha az utazási irodák nem adnának teljes körű tájékoztatást az utasoknak, annak bizalomvesztés és az ügyfelek elvesztése lenne a következménye, ez pedig nem érdeke egyetlen vállalkozásnak sem.

Az elmúlt évtizedekben történt számtalan vis major helyzetben az utazási irodák jelentős tapasztalatot szereztek a komplex utazási csomagok megszervezésében és szolgáltatásában, hiszen épp azok az utasok számíthattak teljes körű segítségre, akik utazási irodáknál foglalták le útjukat, ugyanis az irodák ügyfélszolgálata nem korlátozódik kizárólag a repülőjegyekhez kapcsolódó feladatokra, hanem intézik a szállások, transzferek módosítását, esetleges lemondását is.
Ráadásul az utazási irodák ügyfélszolgálata nem emelt díjas számokon érhető el. 
Emellett az utazási irodák a légitársaságokkal ellentétben rendelkeznek vagyoni biztosítékkal, ami egy esetleges fizetésképtelen helyzet esetén is biztosítja az utazók biztonságát és hazajutását.

Van szolgáltatási díj, és a bajban kellene a partnerség

Az irodák valóban felszámolnak munkájukért szolgáltatási díjat, ami figyelembe véve a 24 órás és valamennyi szolgáltatásra kiterjedő rendelkezésre állást, semmiképpen nem tekinthető aránytalannak. Ez a díj annak a szolgáltatásnak az ellenértéke, amit egy légitársaság adott esetben nem biztosít.
A MUISZ meggyőződése, hogy a teljes turisztikai ágazatot érintő jelenlegi válságban különösen fontos és ésszerű lenne az utazási irodákkal való partnerség, hiszen közös az érdek, az utasok minél színvonalasabb és biztonságosabb kiszolgálása. 

Egyeztetni kellett volna

Ennek fényében a MUISZ kifejezetten értetlenül és csalódottan áll a Wizz Air közleménye előtt, amelyet a Wizzair – a partnerség látszatának teljes hiányával – a MUISZ-al előzetesen nem közölt, egyeztetést nem kezdeményezett.
A MUISZ teljes mértékben megérti mind a Wizz Air, mind más, a turisztikai ágazatban jelen lévő vállalkozás csalódottságát és erőfeszítéseit a pandémia okozta válságban, azonban – ahogyan a múltban és a jelenben is – a jövőben is a partneri viszonyra és együttműködésre törekszik a fent említett célok elérése érdekében, hiszen egységes és összetartó turisztikai ágazatra van szükség a széthúzás és a dezinformálás helyett.

A Szövetség bízik abban, hogy csupán egy félreértés eredménye a Wizz Air közleménye és a helyzetet békés, partneri módon tudják rendezni a felek.

Magyar Utazási Irodák Szövetsége

Forrás: MUISZ


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.