Nagy értékű Emirates-Safran megállapodás

A hétfőn bejelentett, flottabővítést célzó hatalmas Boeing-megrendelés után az Emirates ma újabb nagyszabású fejlesztésre kötött megállapodást, ezúttal a Safran cégcsoporttal. A több mint 1 milliárd dolláros megrendelés legnagyobb százalékát a vállalat óriásgépei és Boeing repülői üléscseréjére fordítja.

A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága, az Emirates összesen több mint 1,2 milliárd dollár - átszámítva több mint 400 milliárd forint - értékű megrendeléssel bízta meg a francia Safrant, mely egy 1 milliárd dolláros megállapodást tartalmaz a legújabb generációs Safran Seats fedélzeti ülésekre az Emirates új Airbus A350, Boeing 777X-9 és meglévő Boeing 777-300-as flottájába.

Az új ülések a stílusos kialakítás mellett nagyobb kényelmet és személyes teret biztosítanak, valamint luxusfelszereltségek sorával szolgálják az utasokat valamennyi utasosztályon. A Safran továbbá szorosan együttműködik az Emirates nagyszabású retrofit programjában is, amelynek keretében új üléseket szállít a légitársaság Boeing 777-es és Airbus A380-as repülőgépeihez.

A cégcsoport a megállapodás értelmében az üléseken kívül más repüléstechnikai berendezésekkel és szolgáltatásokkal is támogatja az Emirates flottáját. A Safran Cabin az A350-es és B777-9-es repülőgépek új, innovatív technológiákkal rendelkező GEMini és a csúcskategóriás NUVO típusú fedélzeti konyháinak beszereléséről gondoskodik. A Safran Aerosystems 10 éves szervizmegállapodása a Boeing 777-es biztonsági és kabinrendszerek alkatrészeinek javítására és karbantartására terjed ki, míg az A380-as gépek orrfutóműveinek kizárólagos karbantartási és felújítási jogait a Safran Landing Systems kapta meg.

Ez a leányvállalat nagy teljesítményű kerekeket és karbonfékeket is szállít majd az A350-es flottához, amelyek jelentősen csökkentik a repülőgépek alaptömegét, valamint egyedi kialakításukkal hatékonyabb hűtést biztosítanak, a repülőgépflotta így jobban kihasználhatóvá válik, hiszen csökken az idő, amelyet leszállás és felszállás között a gépeknek a kifutón kell tölteni. A Safran Passenger Innovations pedig a RAVE AeroConnect Ka műholdas összeköttetési megoldását biztosítja, amely 50 darab Airbus A350, 60 darab Airbus A380 és 50 darab Boeing 777X-9 repülőgép fedélzeti lefedettségét teszi még zökkenőmentesebbé és élvezetesebbé a légitársaság utasai számára.

„A Safran az Emirates kulcsfontosságú partnere, és szorosan együttműködve intelligens dizájnnal és a legújabb technológiákkal fejlesztjük kabinbelsőinket. A mai bejelentés nem csak azért jelentős, mert megerősíti az Emirates és a Safran közötti partnerséget, hanem azért is, mert támogatja a légiközlekedési ipar ágazatokat Franciaországban és egész Európában” - mondta Sir Tim Clark, az Emirates elnöke.

Forrás: Emirates


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.