Az ECOS (‘nyitott terű, hatékonyabb kabinok’) rendszernek 60 százalékkal több a tárolókapacitása, mint a jelenleg használt csomagtartóknak. Új tartályokból, mennyezeti és öblös panelekből áll, amelyek alacsonyabb polcmagasságot biztosítanak a pakolás és a láthatóság érdekében. Az új csomagtartókat könnyen elérhető ajtókkal látták el, melyek kinyitáskor nem lógnak ki a kabinfolyosóra. Jelentősen csökkenti a csomagok helyének keresésére fordított időt, illetve lehetővé teszi, hogy kisebb mennyiségű poggyászt kelljen a raktérben tárolni. A tervek szerint a repülőgépek fordulási ideje is csökken, mely javítja a hatékonyságot és az időbeli teljesítményt.
Az Air France a továbbiakban azt tervezi, hogy 40 A320-as és 11 A321-es gépet szerel fel 1342 új csomagtartóval 2020 szeptembere és 2022 szeptembere között.
„Az Air France lesz az első légitársaság, mely ezeket az innovatív csomagtartókat kínálja. Köszönhetően az új rendszernek, meg tudunk felelni azon utasaink elvárásainak, akik kizárólag az utastérben tárolt csomagokkal szeretnének repülni. Sőt, a beszállás is kényelmesebb és gyorsabb lesz mind a vendégeink, mind pedig a személyzet számára” – mondta Catherine Villar, az Air France ügyfélkapcsolatokért felelős alelnöke.