Az Európai Fogyasztói Központ Belgiumban működő egysége a Mastercard és a Visa társaságoktól úgy értesült, a fogyasztók kérhetik a jegyár visszatérítést, amennyiben bizonyítani tudják, hogy felvették a kapcsolatot a SkyEurope-pal, és megpróbálták visszakérni pénzüket.
A közlemény emlékeztet arra, hogy a SkyEurope ellen folytatott felszámolás keretében az eljáró pozsonyi megyei bíróság 2010. május 17-én hozott ítéletében megszűntette az eljárást, mivel a légitársaságnak nincs fedezete a hitelezői igények kielégítésére.
A SkyEurope 2009. augusztus 31-én vált fizetésképtelenné, azonnali hatállyal bevonták repülési engedélyét. Az intézkedéssel jelentős számú fogyasztó szenvedett kárt, az Európai Fogyasztói Központhoz csak Magyarországról több száz bejelentés érkezett a befizetett, de a cég leállása miatt igénybe nem vett szolgáltatásról.
A hitelezők 2010. március 10-én tartott pozsonyi találkozóján fény derült arra, hogy a légitársaság elismert tartozása 123 millió euró, míg az el nem ismert tartozása 57 millió euróra rúg, ám a bevételi oldalon csak 5,7 millió eurót könyvelhetnek el, ennek kétharmada a brit E-Clearrel szemben fennálló követelés, amely vállalkozás szintén csődbe került.