Nem fizetnek a kínai légitásaságok

A kínai légiközlekedési szövetség jogi lépésekkel és esetleges megtorló intézkedésekkel fenyeget az Európai Unió január 1-jén életbe lépett új szabályozása miatt.

Nem hajlandók befizetni károsanyag kibocsátásuk után a kínai légitársaságok az Európai Unió (EU) kibocsátás-kereskedelmi rendszerébe - jelentette be Csaj Haj-po (Chai Haibo), a kínai légiközlekedési szövetség (CATA) helyettes főtitkára. Csaj korábban illegálisnak és értelmetlennek nevezte a január 1-jén életbe lépett új szabályozás, mely az európai légtérben közlekedő összes jármű számára károsanyag-kibocsátási kvóták megállapítását írja elő, s ezek túllépése esetén fizetésre kötelezi az országokat. Kína számára ez idén 800 millió jüan (31,1 milliárd forint) fizetési kötelezettséget jelentene, s az iparág bővülésével a számla összege 2020-ra akár a 17,6 milliárd jüant (685 milliárd forint) is elérheti - kalkulálják a szakértők. Kína tavaly június óta jogi válaszlépésekkel fenyeget, s megtorló intézkedések bevezetését sem zárja ki, mely komoly feszültségekhez vezethet.

A csendes-óceáni térség többi légitársasága valószínűleg a repülőjegybe építve az utasokra hárítja át a költségeket, az ausztrál Quantas Airways pedig a CATA-hoz hasonlóan pert fontolgat. India a kibocsátási adatok visszatartásával fenyeget, a repülési jogokról szóló kétoldalú megállapodások ugyanis nem tartalmaznak ilyen kötelezettséget. Az ügy bíróság elé vitelével Kína nem fog sietni. A jogszabályt a luxemburgi Európai Bíróság előtt megtámadó Amerikai Légiszállítási Szövetség (ATAA) ugyanis decemberben elvesztette a pert, a kvótákat túllépők bírságainak beszedése pedig csak 2013 márciusában kezdődik. A CATA nemzetközi összefogásra és közös nyomásgyakorlásra szólította fel az előírást ellenző országokat. Novemberben az Egyesült Nemzetek Szervezetének (ENSZ) Nemzetközi Polgári Repülési Szervezete egy nyilatkozatot fogadott el, melyben az EU-t arra kéri, mentesítse a nemzetközi légiszállítókat a kibocsátás-kereskedelmi rendszerének hatálya alól. A dokumentumot 26 ország, köztük - Kínán kívül - az Egyesült Államok, Oroszország és Japán is aláírta.

Forrás: MTI


Reze újra szolgálatban Gemencen

Reze újra szolgálatban Gemencen  

Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.
Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében  

Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.
Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – méghozzá különleges módon

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – méghozzá különleges módon 

A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).
Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is 

Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.
Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.