Nem fizetnek a kínai légitásaságok

A kínai légiközlekedési szövetség jogi lépésekkel és esetleges megtorló intézkedésekkel fenyeget az Európai Unió január 1-jén életbe lépett új szabályozása miatt.

Nem hajlandók befizetni károsanyag kibocsátásuk után a kínai légitársaságok az Európai Unió (EU) kibocsátás-kereskedelmi rendszerébe - jelentette be Csaj Haj-po (Chai Haibo), a kínai légiközlekedési szövetség (CATA) helyettes főtitkára. Csaj korábban illegálisnak és értelmetlennek nevezte a január 1-jén életbe lépett új szabályozás, mely az európai légtérben közlekedő összes jármű számára károsanyag-kibocsátási kvóták megállapítását írja elő, s ezek túllépése esetén fizetésre kötelezi az országokat. Kína számára ez idén 800 millió jüan (31,1 milliárd forint) fizetési kötelezettséget jelentene, s az iparág bővülésével a számla összege 2020-ra akár a 17,6 milliárd jüant (685 milliárd forint) is elérheti - kalkulálják a szakértők. Kína tavaly június óta jogi válaszlépésekkel fenyeget, s megtorló intézkedések bevezetését sem zárja ki, mely komoly feszültségekhez vezethet.

A csendes-óceáni térség többi légitársasága valószínűleg a repülőjegybe építve az utasokra hárítja át a költségeket, az ausztrál Quantas Airways pedig a CATA-hoz hasonlóan pert fontolgat. India a kibocsátási adatok visszatartásával fenyeget, a repülési jogokról szóló kétoldalú megállapodások ugyanis nem tartalmaznak ilyen kötelezettséget. Az ügy bíróság elé vitelével Kína nem fog sietni. A jogszabályt a luxemburgi Európai Bíróság előtt megtámadó Amerikai Légiszállítási Szövetség (ATAA) ugyanis decemberben elvesztette a pert, a kvótákat túllépők bírságainak beszedése pedig csak 2013 márciusában kezdődik. A CATA nemzetközi összefogásra és közös nyomásgyakorlásra szólította fel az előírást ellenző országokat. Novemberben az Egyesült Nemzetek Szervezetének (ENSZ) Nemzetközi Polgári Repülési Szervezete egy nyilatkozatot fogadott el, melyben az EU-t arra kéri, mentesítse a nemzetközi légiszállítókat a kibocsátás-kereskedelmi rendszerének hatálya alól. A dokumentumot 26 ország, köztük - Kínán kívül - az Egyesült Államok, Oroszország és Japán is aláírta.

Forrás: MTI


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.