Az első féléves üzemi eredmény 72 millió euró lett, szemben a tavalyi 235 millióval és a várt 139 millió euróval. A társaság megerősítette az idei évre vonatkozó várakozásait, ami a tavalyinál nagyobb árbevételt és nagyobb profitot jelent. A Lufthansa közölte, hogy az egyszeri tételekkel és az átstrukturálási költségekkel korrigált eredmény meghaladta az egy évvel korábbi értéket. A társaság továbbra is elkötelezett a Score költséghatékonysági program iránt, amitől azt várják, hogy 2015-re 2,3 milliárd euróra növeli az operatív profitot. Az idei évre 740 millió eurós bruttó eredményhatást remélnek a programtól, olvasható az Erste elemzésében.
A légitársaság egyébként a napokban jelentette be, hogy a magas üzemanyagköltségek miatt augusztus 7-től 50 euróval emeli a first- és business utasai által fizetett kerozinpótdíjat hosszú távú járatain. A díj nem csak az anyavállalat, hanem a Swiss, az Austrian és a Brussels Airlines járatain is érvényben lesz. A turistaosztályon azonban nem terveznek áremelést. Az, hogy a Lufthansánál a megtett út hossza mellett a választott fedélzeti osztály is meghatározza a fizetendő pótdíjat, nem egyedülálló az ágazatban, hasonlóan számol például az ausztrál Qantas is. A Lufthansa az emeléssel abban bízik, hogy részben ellensúlyozni tudja gyorsan emelkedő üzemanyagköltségeit, ami a tavalyi évben elérte a 7,4 milliárd eurót.