Nem jut elég pénz még a malévosok fizetésére sem

Járandóságuk alig negyedét kaphatják meg a Malév dolgozói, mivel a cég számláján levő összeg és a bérgarancia alap csupán ennyit képes fedezni. 

Az első adatok szerint össesen mintegy százhúsz milliárd forintos adóssága van a csődbe ment Malévnak - vagyona pedig mindösszesen az a két cég, amely a légitársaság leállása után is tovább működött.

A szerdán hatályossá vált felszámolás során egyéb vagyonelemek híján csak ezek - az amúgy szintén jelentős tartozással terhelt cégek - értékesíthetők.

A slotok - vagyis a reptéri résidők iparági szakértők szerint nem sokat érnek - mint ismeretes a londoni Heathrowra érvényes leszállási jogokat 2 milliárd forintért adta el a Malév a British Airwaysnek közvetlenül az Oneworld csatlakozás elött. (Akkor sokan méltánytalanul alacsonynak tartották ezt az összeget, mások pedig a BA-nek tett gesztusként értékelték az adásvételt!)

A földi kiszolgálást végző Ground Handling, és a repülőgépek karbantartását és javítását végző Aeroplex iránt úgy tűnik már most van érdeklődés, ám nagy kérdés, hogy mennyiért vásárolnák meg a két nyereségesen működő Malév leányt a vásárlójelöltek.

Az adóssághegynek is beillő 120 milliárd forintból 9 milliárdot tesz ki a maléves munkavállalók követelése, végkielégítése és munkabére. Mivel a cég számláin jelenleg egymilliárd forintnál is kevesebb található - az szinte biztos, hogy a dolgozók nem jutnak majd hozzá járandóságukhoz. Úgy tudjuk, hogy a bérgarancia alapból 7-800 millió forint folyhat be, így ha a teljes számlákon levő összeggel együtt ezt kifizetik, akkor is csak a dolgozói járandóságok negyede teljesíthető.

A HVG információi szerint a már visszaadott Malév-gépek lízingcégével, az ILFC-vel szemben is van egy 110 millió dolláros - vagyis 25 milliárd forintos - tartozás, ami az elmaradt karbantartási díjakból adódik.

Ezenkívül 120 millió euróval (33 milliárd forint ) tartozik a Malév a fő finanszírozójának és ötszázalékos tulajdonosának, a Vnyesekonombanknak (VEB), amelyhez a kormány az utolsó pillanatig nagy reményeket fűzött, hogy az orosz pénzekből tudják majd finanszírozni az új nemzeti légi társaságot.

A kormány delegációja - igaz szerződéskötési felhatalmazás nélkül! - február első napjaiban tárgyalt Moszkvában az esetleges új hitelről - de megegyezés végül nem született. A megbeszéléseket a tervek szerint e héten folytatták volna Moszkvában, de végül kiderült: ez is tolódik, és a jövő héten Budapestre várják a VEB tárgyaló delegációját.

Nagy valószínűséggel egy forintot sem látnak pénzükből a Malév beszállítói, hiszen az összesen 25 millió eurónyi beszállitói követelés - 14 millió euróval a Budapest Airportnak tartoznak! - a felszámolási sor végén lesz majd, így vélhetően nem lesz miből kifizetni ezeket.

Pontosan még most sem tudni, hogy a már jegyet vásárló 700 ezer utas miként és mikor juthat pénzéhez - eddig annyi szivárgott ki, hogy a póruljárt bankkártyás utasok a kártyatársaságoktól kapják meg majd pénzüket.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.