Nem jut elég pénz még a malévosok fizetésére sem

Járandóságuk alig negyedét kaphatják meg a Malév dolgozói, mivel a cég számláján levő összeg és a bérgarancia alap csupán ennyit képes fedezni. 

Az első adatok szerint össesen mintegy százhúsz milliárd forintos adóssága van a csődbe ment Malévnak - vagyona pedig mindösszesen az a két cég, amely a légitársaság leállása után is tovább működött.

A szerdán hatályossá vált felszámolás során egyéb vagyonelemek híján csak ezek - az amúgy szintén jelentős tartozással terhelt cégek - értékesíthetők.

A slotok - vagyis a reptéri résidők iparági szakértők szerint nem sokat érnek - mint ismeretes a londoni Heathrowra érvényes leszállási jogokat 2 milliárd forintért adta el a Malév a British Airwaysnek közvetlenül az Oneworld csatlakozás elött. (Akkor sokan méltánytalanul alacsonynak tartották ezt az összeget, mások pedig a BA-nek tett gesztusként értékelték az adásvételt!)

A földi kiszolgálást végző Ground Handling, és a repülőgépek karbantartását és javítását végző Aeroplex iránt úgy tűnik már most van érdeklődés, ám nagy kérdés, hogy mennyiért vásárolnák meg a két nyereségesen működő Malév leányt a vásárlójelöltek.

Az adóssághegynek is beillő 120 milliárd forintból 9 milliárdot tesz ki a maléves munkavállalók követelése, végkielégítése és munkabére. Mivel a cég számláin jelenleg egymilliárd forintnál is kevesebb található - az szinte biztos, hogy a dolgozók nem jutnak majd hozzá járandóságukhoz. Úgy tudjuk, hogy a bérgarancia alapból 7-800 millió forint folyhat be, így ha a teljes számlákon levő összeggel együtt ezt kifizetik, akkor is csak a dolgozói járandóságok negyede teljesíthető.

A HVG információi szerint a már visszaadott Malév-gépek lízingcégével, az ILFC-vel szemben is van egy 110 millió dolláros - vagyis 25 milliárd forintos - tartozás, ami az elmaradt karbantartási díjakból adódik.

Ezenkívül 120 millió euróval (33 milliárd forint ) tartozik a Malév a fő finanszírozójának és ötszázalékos tulajdonosának, a Vnyesekonombanknak (VEB), amelyhez a kormány az utolsó pillanatig nagy reményeket fűzött, hogy az orosz pénzekből tudják majd finanszírozni az új nemzeti légi társaságot.

A kormány delegációja - igaz szerződéskötési felhatalmazás nélkül! - február első napjaiban tárgyalt Moszkvában az esetleges új hitelről - de megegyezés végül nem született. A megbeszéléseket a tervek szerint e héten folytatták volna Moszkvában, de végül kiderült: ez is tolódik, és a jövő héten Budapestre várják a VEB tárgyaló delegációját.

Nagy valószínűséggel egy forintot sem látnak pénzükből a Malév beszállítói, hiszen az összesen 25 millió eurónyi beszállitói követelés - 14 millió euróval a Budapest Airportnak tartoznak! - a felszámolási sor végén lesz majd, így vélhetően nem lesz miből kifizetni ezeket.

Pontosan még most sem tudni, hogy a már jegyet vásárló 700 ezer utas miként és mikor juthat pénzéhez - eddig annyi szivárgott ki, hogy a póruljárt bankkártyás utasok a kártyatársaságoktól kapják meg majd pénzüket.


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.