Nem jut elég pénz még a malévosok fizetésére sem

Járandóságuk alig negyedét kaphatják meg a Malév dolgozói, mivel a cég számláján levő összeg és a bérgarancia alap csupán ennyit képes fedezni. 

Az első adatok szerint össesen mintegy százhúsz milliárd forintos adóssága van a csődbe ment Malévnak - vagyona pedig mindösszesen az a két cég, amely a légitársaság leállása után is tovább működött.

A szerdán hatályossá vált felszámolás során egyéb vagyonelemek híján csak ezek - az amúgy szintén jelentős tartozással terhelt cégek - értékesíthetők.

A slotok - vagyis a reptéri résidők iparági szakértők szerint nem sokat érnek - mint ismeretes a londoni Heathrowra érvényes leszállási jogokat 2 milliárd forintért adta el a Malév a British Airwaysnek közvetlenül az Oneworld csatlakozás elött. (Akkor sokan méltánytalanul alacsonynak tartották ezt az összeget, mások pedig a BA-nek tett gesztusként értékelték az adásvételt!)

A földi kiszolgálást végző Ground Handling, és a repülőgépek karbantartását és javítását végző Aeroplex iránt úgy tűnik már most van érdeklődés, ám nagy kérdés, hogy mennyiért vásárolnák meg a két nyereségesen működő Malév leányt a vásárlójelöltek.

Az adóssághegynek is beillő 120 milliárd forintból 9 milliárdot tesz ki a maléves munkavállalók követelése, végkielégítése és munkabére. Mivel a cég számláin jelenleg egymilliárd forintnál is kevesebb található - az szinte biztos, hogy a dolgozók nem jutnak majd hozzá járandóságukhoz. Úgy tudjuk, hogy a bérgarancia alapból 7-800 millió forint folyhat be, így ha a teljes számlákon levő összeggel együtt ezt kifizetik, akkor is csak a dolgozói járandóságok negyede teljesíthető.

A HVG információi szerint a már visszaadott Malév-gépek lízingcégével, az ILFC-vel szemben is van egy 110 millió dolláros - vagyis 25 milliárd forintos - tartozás, ami az elmaradt karbantartási díjakból adódik.

Ezenkívül 120 millió euróval (33 milliárd forint ) tartozik a Malév a fő finanszírozójának és ötszázalékos tulajdonosának, a Vnyesekonombanknak (VEB), amelyhez a kormány az utolsó pillanatig nagy reményeket fűzött, hogy az orosz pénzekből tudják majd finanszírozni az új nemzeti légi társaságot.

A kormány delegációja - igaz szerződéskötési felhatalmazás nélkül! - február első napjaiban tárgyalt Moszkvában az esetleges új hitelről - de megegyezés végül nem született. A megbeszéléseket a tervek szerint e héten folytatták volna Moszkvában, de végül kiderült: ez is tolódik, és a jövő héten Budapestre várják a VEB tárgyaló delegációját.

Nagy valószínűséggel egy forintot sem látnak pénzükből a Malév beszállítói, hiszen az összesen 25 millió eurónyi beszállitói követelés - 14 millió euróval a Budapest Airportnak tartoznak! - a felszámolási sor végén lesz majd, így vélhetően nem lesz miből kifizetni ezeket.

Pontosan még most sem tudni, hogy a már jegyet vásárló 700 ezer utas miként és mikor juthat pénzéhez - eddig annyi szivárgott ki, hogy a póruljárt bankkártyás utasok a kártyatársaságoktól kapják meg majd pénzüket.


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.