Nem ment át a földi kiszolgálás új uniós direktívája

Visszautalta az Európai Parlament plenáris ülése az EP Közlekedési Bizottságához a földi kiszolgálást szabályozó új uniós direktíva tervét, amit az európai munkavállalói érdekképviseletek eleve károsnak és elhibázottnak ítéltek - közölte a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LRSZ) csütörtökön az MTI-vel.

A jelenleg hatályos irányelv megnyitotta az európai repülőterek földi kiszolgálási piacát, kötelezővé tette a versenyhelyzet kialakítását a kiszolgálócégek között. Az elmúlt időszakban kiderült, hogy ez veszélyes és káros, mert a szolgáltatási színvonal és a bérek csökkentését, a munkakörülmények romlását hozta magával.

Az európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége (ETF) és tag-szakszervezetei - köztük a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet - több éve küzdenek azért, hogy az új szabályozásba bekerüljenek a szociális és munkaügyi szempontok is: dolgozzák ki a megfelelő garanciákat a szakmai színvonal megóvására és a munkaerő cserélődési ütemének lassítására.

A magyar szakszervezet közleménye szerint az Európai Bizottság további deregulációt és kikényszerített piacnyitást tartalmazó javaslata a magyar kiszolgálási piacra is katasztrofális hatással lenne.

Ezen a területen jelenleg három vállalat - a Malév GH, a Celebi GH és a Menzies - versenyez a budapesti repülőtéren. A dolgozók fizetése öt éve folyamatosan veszít értékéből. Például ma egy rámpatiszt, aki a repülőgépek súlypont-számításáért felel, 140 ezer forintot visz haza hónap végén, több évtizedes munkatapasztalattal is. A check-ines munkakörben a nettó fizetés 120 ezer forint körül alakul.

A szakszervezetek remélik, hogy az Európai Parlament jelentősen továbbfejleszti a mostani javaslatot, és olyan szabályozást fogad el, amely a dolgozók, a szolgáltatási színvonal és a repülésbiztonság szempontjait is figyelembe veszi - tartalmazza a közlemény.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.