Az Európai Unió környezetvédelmi törekvéseinek egyik áldozata lehet a regionális légiközlekedés, azonban a szegmens szereplői szerint a probléma jóval összetettebb, így nem lehet kizárólag a szén-dioxid kibocsátás szempontjából döntéseket hozni. A légiközlekedési egyesületek vezetői ezért felhívták a jogalkotó figyelmét, hogy minden tényezőt vegyenek figyelembe, amikor meghatározzák az európai regionális közlekedés jövőjét.
Az 500 km alatti légijáratok mindössze 1-2 százalékát teszik ki az Európán belüli repüléseknek, így ezek tiltása - úgy vélik - minimális hatással jár az egész iparágra nézve. A repülőgépgyártók ugyanakkor jelenleg pont az ilyen rövidtávú utakon tesztelik szén-dioxid kibocsátást csökkentő megoldásaikat, fontos szerepet játszva a légiközlekedés karbonsemleges céljainak elérésében. Az intézkedés bírálói a vasúti infrastruktúra kiépítésének környezeti terhelésére, valamint a regionális légi összeköttetések gazdasági előnyeire hivatkoznak egyebek között.
A cikk teljes terjedelmében ITT olvasható.