A vállalat jelenleg 120-130 pilótával többet foglalkoztat a működéshez szükségesnél - állítja Jaan Albrecht vezérigazgató a Die Presse cikke szerint. Az új, olcsóbb kollektív szerződésre átállni készülő légitársaság szükség esetén első helyen a Lufthansa-csoporthoz tartozó más légitársaságok - az anyavállalat és a Swissair - dolgozóival pótolná a távozókat. A Tyrolean regionális légitársaságban is rejlenek még tartalékok, ott a pilóták jelenleg részmunkaidőben dolgoznak. Emellett az AUA vezetése fontolgatja, hogy több tucat új pilótát vesznek fel, már az olcsóbb szerződés alapján - írta a lap.
A takarékoskodásra kényszerülő Lufthansa-leányvállalatnál eddig 43 pilóta mondott fel azért, mert nem fogadja el a munkáltató számára olcsóbb bérezési és nyugdíjfizetési feltételeket teremtő új kollektív szerződést. Az üzemi tanács ismételten kilátásba helyezte, hogy akár a 300, még a régi szerződés alapján foglalkoztatott pilóta nagy része is felmondhat.
Miután a múlt héten a repülőszemélyzet üzemi tanácsa a várakozásokkal ellentétben mégsem fogadta el az olcsóbb kollektív szerződést és a felajánlott egyszeri kompenzációt, az AUA vezetése megindította a légi közlekedési szolgáltatás formális áthelyezését a Tyroleanhoz. A július 1-jével hatályba lépő cégcsoporton belüli átszervezés célja az, hogy a pilóták ellenállása ellenére olcsóbb kollektív szerződést alkalmazhasson az AUA.
A felmondások következményeként a pilóták jelentős végkielégítésre is számot tarthatnak. Az akár 39 havi fizetést kitevő kifizetések összege becslések szerint a 80 millió eurót is elérheti. Albrecht kijelentette, a végkielégítések kifizetését 110-120 fő felmondása esetén is "probléma nélkül" megoldaná a légitársaság, magasabb szám esetén a Lufthansától kapna segítséget - írta a Der Standard című lap.
Az AUA vezetésére nyomás nehezedik a szanálási program végrehajtása érdekében, miután a Lufthansa konszern vezérigazgatója, Christoph Franz a Financial Times Deutschland-nak nyilatkozva kijelentette, hogy az osztrák leányvállalat eladását sem zárják ki.
Az új kollektív szerződés a légi utaskísérőkkel együtt 2.100 alkalmazottat érint. Az évek óta veszteséggel működő AUA a kiadások évi 45 millió eurós csökkenését várja a július elején hatályba lépő átalakítástól, amely egy 220 millió eurós szanálási program része. A földi kiszolgáló személyzettel még korábban sikerült megállapodni a költségek csökkentéséről.
A társaság idei első negyedévi üzemi szintű vesztesége 67 millió euró volt, több, mint tavaly egész évben (62 millió euró). A rekordveszteséget az anyavállalat elsősorban a magas üzemanyagárakra és a tavaly bevezetett osztrák repülőjegy-adóra vezette vissza. Ugyanakkor tíz százalékkal nőtt az utasszám az előző év azonos időszakához képest.