A cikk forrásául szolgáló Paddle your own kanoo blog beszámolója szerint a döntést már hetekkel ezelőtt meghozták és érvénybe is léptették a cég költségcsökkentő intézkedései között. Ezen túl tehát azok, akik 9 óránál rövidebb idejű járatot teljesítenek, nem pihenhetnek.
Korábban a személyzet szigorú beosztás mellett elvonulhatott pihenőre, sőt a Norwegian biztosította a párnákat és paplanokat is a személyzeti pihenőben. A költségmegtakarítás jegyében azonban egyes járatokra nem biztosítják a jövőben ezeket a körülményeket és a hajózó személyzetnek megtiltották, hogy a saját párnájukat, takarójukat magukkal vigyék, ezek hiányában pedig pihenésre nem használhatják az erre kialakított részt a kabinban.
A társaság a blog szerint azt közölte, a szermélyzetnek így is lesz elég ideje kipihenni magát és nem ütközik semmilyen jogszabályba a pihenés nélküli 9 órás szolgálatteljesítés. Egy a blog által szemlézett belső feljegyzésben a Norwegian azzal is védekezett, hogy az intra-európai járatokon sokszor dolgoznak 10 órát is a légiutas-kísérők pihenő nélkül.
A munkaidővel kapcsolatban bár az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségnek vannak ajánlásai, azt leginkább a nemzeti jogszabályok határozzák meg és a személyzet nemzetiségétől függetlenül annak az országnak a jogrendszere szerint íródik, ahova a társaság be van jegyezve.