Nincsenek rózsás helyzetben Európa légitársaságai

Sok helyütt csak közpénzzel élhetik túl a válságot a légitársaságok.

A becslések szerint 82 milliárd eurós veszteséget okozhat az európai légitársaságoknak a koronavírus-járvány. A cégek Európa-szerte elbocsátásokkal reagáltak.

A Brussels Airlines például ezer embert küld el. A légitársaság a belga kormánytól és a német anyavállalától, a Lufthansától is pénzügyi segítséget kért. A szakszervezetek azonban attól tartanak, hogy a cég fapados légitársasággá alakulhat a költségcsökkentések végére. "A Lufthansa egy alacsony költségvetésű céggé alakítaná át a Brussels Airlinest. A kormánynak ezt is figyelembe kell vennie, amikor közpénzt fordítanak a cégre. Nem szabad hagyni, hogy ezzel a támogatással azt csináljanak, amit csak akarnak" - mondta Didier Lebbe szakszervezeti vezető.

Az Európai Bizottság már lazított az állami támogatások szabályain és 124 állami segítségnyújtást hagyott jóvá. Vannak közöttük légitársaságok is.

Az Air France 7 milliárd eurót kap, a Lufthansa tízmilliárdot kér, de még nincs döntés. Ezek a támogatások torzíthatják a piaci versenyt, és a bizottság tisztában van ezzel. "Úgy gondoljuk, hogy az állami támogatási szabályok célzott és arányos felhasználása biztosítja azt, hogy az egyes cégek hasznot húzzanak ebből úgy, hogy közben védjük a piacot a verseny torzításától is. Természetesen ez csak ideiglenes szabályrendszer, amit a bizottság a koronavírus-járványra válaszul hozott meg. Úgy gondoljuk, ez segíthet a mostani helyzetben, de elismerjük, hogy vannak kockázatok” – mondta az Európai Bizottság szóvivője, Ariana Podesta.

A légitársaságok szövetsége minden segítségnek örül, azonban óvatosságra intette a bizottságot. "Az állami támogatásoknak nem szabad torzítaniuk a piacot. Az Európai Bizottságnak ebben nagyon fontos szerepe van. A versenyjogi hatóságoknak szemmel kell tartaniuk a piaci fejleményeket” – mondta a légitársaságok szövetségének vezetője, Thomas Reynaert. 

Forrás: Euronews


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.