Nincsenek rózsás helyzetben Európa légitársaságai

Sok helyütt csak közpénzzel élhetik túl a válságot a légitársaságok.

A becslések szerint 82 milliárd eurós veszteséget okozhat az európai légitársaságoknak a koronavírus-járvány. A cégek Európa-szerte elbocsátásokkal reagáltak.

A Brussels Airlines például ezer embert küld el. A légitársaság a belga kormánytól és a német anyavállalától, a Lufthansától is pénzügyi segítséget kért. A szakszervezetek azonban attól tartanak, hogy a cég fapados légitársasággá alakulhat a költségcsökkentések végére. "A Lufthansa egy alacsony költségvetésű céggé alakítaná át a Brussels Airlinest. A kormánynak ezt is figyelembe kell vennie, amikor közpénzt fordítanak a cégre. Nem szabad hagyni, hogy ezzel a támogatással azt csináljanak, amit csak akarnak" - mondta Didier Lebbe szakszervezeti vezető.

Az Európai Bizottság már lazított az állami támogatások szabályain és 124 állami segítségnyújtást hagyott jóvá. Vannak közöttük légitársaságok is.

Az Air France 7 milliárd eurót kap, a Lufthansa tízmilliárdot kér, de még nincs döntés. Ezek a támogatások torzíthatják a piaci versenyt, és a bizottság tisztában van ezzel. "Úgy gondoljuk, hogy az állami támogatási szabályok célzott és arányos felhasználása biztosítja azt, hogy az egyes cégek hasznot húzzanak ebből úgy, hogy közben védjük a piacot a verseny torzításától is. Természetesen ez csak ideiglenes szabályrendszer, amit a bizottság a koronavírus-járványra válaszul hozott meg. Úgy gondoljuk, ez segíthet a mostani helyzetben, de elismerjük, hogy vannak kockázatok” – mondta az Európai Bizottság szóvivője, Ariana Podesta.

A légitársaságok szövetsége minden segítségnek örül, azonban óvatosságra intette a bizottságot. "Az állami támogatásoknak nem szabad torzítaniuk a piacot. Az Európai Bizottságnak ebben nagyon fontos szerepe van. A versenyjogi hatóságoknak szemmel kell tartaniuk a piaci fejleményeket” – mondta a légitársaságok szövetségének vezetője, Thomas Reynaert. 

Forrás: Euronews


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.