Nyereséges a Budapest Airport, de még itt a Covid-hatás

A repülőteret üzemeltető társaság a 2022-es évet 277,7 millió euró nettó árbevétel mellett 76,6 millió euró nyereséggel zárta, így a COVID időszaka alatt felgyűlt 198 millió eurós veszteség 121 millió euróra csökkent. A részvényesek számára osztalék-kifizetés nem történik.

A 2020-as és a 2021-es, vagyis két, pénzügyi értelemben is nehéz év után a Budapest Airport 2022-ben végre egy kis levegőhöz jutott. Komoly kihívások mellett a vállalat a tavalyi évben visszaépítette a COVID előtti utasforgalom 75%-át, a légi áruszállítás terén pedig évi 194 ezer tonnás árumennyiséggel rekordot döntött, és ezek az eredmények a 2022-es pénzügyi mutatókon is meglátszanak. A tavalyi évben a vállalat nettó árbevétele 277,7 millió euró volt, ami több, mint a 2020-as és 2021-es évben összesen. A Budapest Airport így a tavalyi évet 76,6 millió euró nyereséggel zárta, és ennek köszönhetően sikerült a COVID két éve alatt felhalmozott 198 millió eurós veszteséget 121 millió euróra lefaragnia - olvasható a társaság lapunkhoz eljuttatott közleményében.

A Budapest Airport az elmúlt évek kihívásai és a továbbra is fennálló súlyos anyagi veszteségek ellenére fenn tudta tartani a repülőtér folyamatos és biztonságos működését, és a szükséges anyagi, személyi és infrastrukturális beruházásokat meg tudta valósítani. A vállalat a tavalyi évben összesen 47 millió euró értékben hajtott végre infrastrukturális beruházásokat, így a fejlesztések értéke négy év alatt, 2022 év végére a 270 millió eurót (90 milliárd forintot) is meghaladta. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a repülőtér több nemzetközi elismerést is kapott 2023 tavaszán: az utasok szavazatai alapján a budapesti légikikötőt választották Európa legjobb repülőterének, sorban tizedszer nyerte el a Skytrax régió legjobb repülőtere címet, sőt, szintén az idei év elején a repülőtér által nyújtott szolgáltatási színvonal négy csillagos minősítést kapott a Skytrax nemzetközi auditoraitól.



A közlemény arra is kitér, hogy a vállalat tulajdonosai és menedzsmentje számára is elsőszámú szempont a budapesti repülőtér színvonalának folyamatos emelése, az utasélmény fejlesztése és a repülőtér kapacitásának az előrejelzésekhez igazított bővítése. A Budapest Airport tulajdonosai hosszú távú, stratégiai befektetők, akik annak ellenére elkötelezettek a repülőtér folyamatos fejlesztése mellett, hogy osztalék kifizetésére a 2022-es év eredményei után sincs lehetőség.

„Az, hogy 2022-ben ilyen jó eredményt tudtunk elérni, munkatársaink és részvényeseink elkötelezettségének köszönhető. Célunk, hogy mindezt még tovább javítsuk, és teljes mértékben túljussunk a világjárvány üzletmenetünkre gyakorolt hatásán, ugyanakkor folytassuk a repülőtér sikeres fejlesztését, amely Magyarország kapujaként az egész gazdaság szempontjából is kiemelten fontos” - hangsúlyozta Kam Jandu, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Ugyanakkor, ha összevetjük a budapesti légikikötő teljesítményét és a COVID-ból való kilábalásának ütemét más hasonló európai repülőterekével, a mutatókon visszaköszön a lassabb felépülés, ami az ország gazdasági környezetének – a magas inflációnak, az időnként az egekbe szökő árfolyamoknak és az ágazatunkat sújtó extraprofitadónak – tudható be.”


Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.
Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt

Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt 

Tisztességtelen szerződési kikötések és kereskedelmi gyakorlat miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.