Az első hírek a rendszer bevezetésének tervéről még tavaly ősszel jelentek meg, azonban akkor ezt a Lufthansa nem erősítette meg, írja az Erste Market. A Lufthansa egyik leglényegesebb költségeleme az üzemanyag, ami 2012-ben 9,7 milliárd dolláros kiadást jelentett.
A rossz hatékonyságú földi gurulás jelentős üzemanyag felhasználást eredményez, például a Boeing 747 esetében egy átlagos 17 perces gurulási időszak alatt akár 1 tonna kerozin is elfogyhat, ami akár 1.000 dollárba is kerülhet. Ráadásul a jelenleg alkalmazott megoldások a mechanikai hiba lehetőségét is magukban rejtik.
A TaxiBot nevű technológia erre a problémára jelentene megoldást, ugyanis működése során elektromos áramot használ fel, így lényegében az egyetlen költségként a berendezés beszerzése és fenntartása jelent. A megoldás jelentős költségmegtakarítást eredményezne, tömeges bevezetése esetén akár komoly eredménynövelő hatása is lehet.