A siker kulcsa a vásárlói hűség kialakítása - hangsúlyozza az elemzés. A szolgáltató cégek egyre erősödő webes jelenléte az utazási piacon csökkentette az online utazási irodák korábban kétségtelenül meglévő versenyelőnyét. A piaci tendenciák alapján a legalacsonyabb helyfoglalási díjakat biztosító nagyméretű szállítók a jövőben egyre több netes helyfoglalást bonyolítanak saját honlapjaikon keresztül, míg a kisebb vállalkozások a kínálatösszesítők ügyfelei lesznek. A szállodaüzemeltetők és a légitársaságok hűségprogramjai sikeresnek mutatkoznak, ez pedig újabb előnyt jelent számukra az online utazási irodákkal szemben. Ügyfélcsalogató játékaik során olyan időszakot ajánlanak fel nyereményként, jutalomként, amely egyébként nem találna gazdára. Így számukra minimális a költség, de a vásárlók előnye hatalmas. A kínálatösszesítők is mindent megtesznek azért, hogy gondoskodjanak vásárlóik hűségéről. Az árengedmény is egy lehetőség, de ez közvetlenül az eredményüket rontja. Amennyiben ingyen utat szeretnének adni, azt előbb meg kell vásárolniuk a szállítótól. A jövőben valamennyi internetes utazási irodának kreatívabbá kell válnia a kínálat tekintetében - hangsúlyozza a jelentés. Már most is vannak olyan cégek, amelyek az utazáshoz nem kapcsolódó szolgáltatások szélesebb körét kínálják: színházjegyeket, éttermi asztalfoglalást, illetve belépőjegyeket egyéb tematikus programokra. Mindez fokozott vásárlói hűséget, foglalásonként pedig magasabb bevételt eredményezhet az internetes vállalkozás számára. (NAPI Online)
Online háború az utazási piacon
A PricewaterhouseCoopers jelentése szerint a dinamikusan fejlődő online utazási piacon az utóbbi évben az erőviszonyok eltolódtak az internetes utazási irodák felől a szolgáltatást nyújtó cégek, vagyis a légitársaságok és szállodatulajdonosok javára.

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná
Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja
A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.

Ismét robog a Jégmadár expressz
Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés
A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában
Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme
A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom
Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja
A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen
Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.