Az új parkolási rendszer bevezetése a repülőtér Terminál, Business, Holiday és Holiday Plus parkolóját érinti, a terminál előtti járdán lévő területeket vagyis a Prémium parkolót értelemszerűen nem, hiszen az a parkoló csak az ultra-rövid parkolást szolgálja. Az új terméket a Budapest Airport a 24 órán túli parkolásra fejlesztette ki. Az online parkolás lényege, hogy legkésőbb 24 órával a tervezett indulás előtt, akár otthonról a számítógépről, akár okostelefonról előre lefoglalható és kifizethető a repülőtéri parkolás – és ezzel kész is. Az autósnak ezek után csak ki kell nyomtatnia a foglalásról szóló vonalkóddal ellátott bizonylatot. Később, a repülőtéri parkolóba érve meg kell várni, amíg a rendszám felismerő számítógépes rendszer magától kiad a számára egy jegyet és be lehet hajtani a parkolóba.
Az utas egy széles skáláról választhatja ki az utazásának és a pénztárcájának leginkább megfelelő parkolási módot, az internetes fizetés után mindössze annyi dolga marad, hogy kinyomtassa a vonalkóddal ellátott visszaigazolást – hasonlóan az interneten lefoglalt repülőjegyekhez. A nyomtatott visszaigazolásra biztonsági okokból van szüksége az utasnak, mondjuk egy nehezen látható rendszám esetén (pl. téli havazásban) így is működtethető a rendszer. A Budapest Airport által nyújtott jelentős online kedvezmények rendszere figyelembe veszi az utazások időpontját, a parkolók telítettségét és ezzel is alkalmazkodik az utazási szokásokhoz.
Forrás: Turizmus Online