A papír jegy, a nyomtatott beszállókártya és az útvonalterv ma már csak a régmúlt azon nem kevés papírt felemésztő emlékei, amelyek az online foglalás, az online fizetés, az e-Ticket, az online check-in és az online beszállókártya elterjedését megelőzően nemcsak a papírfelhasználás, de a hulladékkezelés terén is komoly költségek és kihívások elé állították a légitársaságot. A British Airways az elmúlt években az utazás előtti ügyintézés teljes folyamatát elérhetővé tette utasai számára a ba.com oldalon, a tevékenysége során keletkező hulladékokat pedig Komplex Környezetvédelmi Programja részeként kezeli, 2010-re 50 százalékos újrahasznosítási arányt célozva meg. Az online szolgáltatások környezetvédelemben betöltött szerepét jól érzékelteti az a tény, hogy csak az IATA 240 taglégitársaságának papír alapú jegyről elektronikus jegyre való áttérésével évente mintegy 50.000 fa menekülhet meg a kivágástól. A British Airways 30 millió utasának 87 százaléka ma már csak e-Ticket-et kap, naponta mintegy 100 ezer utas már az interneten jelentkezik be az induló járatokra, akik közül 20 ezer utas már az otthonában – akár használt papírra – nyomtatja ki beszállókártyáját. Mindez azt jelenti, hogy a légitársaságnál naponta mintegy 200 ezer olyan tranzakció történik a virtuális világban, amelyek jelentős része korábban papír felhasználással és számottevő mennyiségű hulladék keletkezésével járt.
Online szolgáltatásokkal is védi a környezetet a BA
A legjobb hulladék az a hulladék, amely létre sem jött, a British Airways-nél ezen egyszerű környezetvédelmi elv érvényesülését az internet és az általa lehetővé váló online szolgáltatások segítik elő.

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán
A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút
A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között
A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours
Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!
Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság
A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító
Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.