Online szolgáltatásokkal is védi a környezetet a BA

A legjobb hulladék az a hulladék, amely létre sem jött, a British Airways-nél ezen egyszerű környezetvédelmi elv érvényesülését az internet és az általa lehetővé váló online szolgáltatások segítik elő.

A papír jegy, a nyomtatott beszállókártya és az útvonalterv ma már csak a régmúlt azon nem kevés papírt felemésztő emlékei, amelyek az online foglalás, az online fizetés, az e-Ticket, az online check-in és az online beszállókártya elterjedését megelőzően nemcsak a papírfelhasználás, de a hulladékkezelés terén is komoly költségek és kihívások elé állították a légitársaságot. A British Airways az elmúlt években az utazás előtti ügyintézés teljes folyamatát elérhetővé tette utasai számára a ba.com oldalon, a tevékenysége során keletkező hulladékokat pedig Komplex Környezetvédelmi Programja részeként kezeli, 2010-re 50 százalékos újrahasznosítási arányt célozva meg. Az online szolgáltatások környezetvédelemben betöltött szerepét jól érzékelteti az a tény, hogy csak az IATA 240 taglégitársaságának papír alapú jegyről elektronikus jegyre való áttérésével évente mintegy 50.000 fa menekülhet meg a kivágástól. A British Airways 30 millió utasának 87 százaléka ma már csak e-Ticket-et kap, naponta mintegy 100 ezer utas már az interneten jelentkezik be az induló járatokra, akik közül 20 ezer utas már az otthonában – akár használt papírra – nyomtatja ki beszállókártyáját. Mindez azt jelenti, hogy a légitársaságnál naponta mintegy 200 ezer olyan tranzakció történik a virtuális világban, amelyek jelentős része korábban papír felhasználással és számottevő mennyiségű hulladék keletkezésével járt.

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül 

A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?

Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás? 

A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!

Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell! 

Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett

Veganuár a felhők felett 

Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit

A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit 

Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen

Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen 

A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban

Durván emelkedő kompárak Görögországban 

Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.