A papír jegy, a nyomtatott beszállókártya és az útvonalterv ma már csak a régmúlt azon nem kevés papírt felemésztő emlékei, amelyek az online foglalás, az online fizetés, az e-Ticket, az online check-in és az online beszállókártya elterjedését megelőzően nemcsak a papírfelhasználás, de a hulladékkezelés terén is komoly költségek és kihívások elé állították a légitársaságot. A British Airways az elmúlt években az utazás előtti ügyintézés teljes folyamatát elérhetővé tette utasai számára a ba.com oldalon, a tevékenysége során keletkező hulladékokat pedig Komplex Környezetvédelmi Programja részeként kezeli, 2010-re 50 százalékos újrahasznosítási arányt célozva meg. Az online szolgáltatások környezetvédelemben betöltött szerepét jól érzékelteti az a tény, hogy csak az IATA 240 taglégitársaságának papír alapú jegyről elektronikus jegyre való áttérésével évente mintegy 50.000 fa menekülhet meg a kivágástól. A British Airways 30 millió utasának 87 százaléka ma már csak e-Ticket-et kap, naponta mintegy 100 ezer utas már az interneten jelentkezik be az induló járatokra, akik közül 20 ezer utas már az otthonában – akár használt papírra – nyomtatja ki beszállókártyáját. Mindez azt jelenti, hogy a légitársaságnál naponta mintegy 200 ezer olyan tranzakció történik a virtuális világban, amelyek jelentős része korábban papír felhasználással és számottevő mennyiségű hulladék keletkezésével járt.
Online szolgáltatásokkal is védi a környezetet a BA
A legjobb hulladék az a hulladék, amely létre sem jött, a British Airways-nél ezen egyszerű környezetvédelmi elv érvényesülését az internet és az általa lehetővé váló online szolgáltatások segítik elő.
Kínai légi utasforgalmi adatok
Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját
Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben
Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje
Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről
A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos
Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!
Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők
A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren
Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.