A friss tanulmány a 2008-as év adatait viszonyította a 2013-as esztendőhöz. Az öt évvel ezelőtt működő 195 légitársaság közül mostanára 130 maradt. 2008-ban 44 új légitársaságot alapítottak, ebből 20 ma már nem működik.
Ennél is aggasztóbb képet mutat az ágazatban dolgozók számának alakulása: a munkahelyek elvesztése a légiközlekedési alkalmazottak 28%-át érintette, azaz 2008 óta minden negyedik ember vesztette el a munkáját az ágazatban
A tanulmány szerint jelenleg is nehéz a helyzete azoknak a regionális légitársaságoknak, amelyek nem tagozódtak be valamelyik nagy légitársasági csoportba. Az üzemelés külső költségei, az egyre növekvő üzemanyagárak, a bizonytalan gazdaság helyzet továbbra is próbára teszi a társaságokat. A regionális légitársaságok 24%-ának megszűnésével több mint 370, főként kis kapacitású repülőgép maradt a földön az elemzés szerint, ami a szegmens kapacitásának 50%-át jelenti. A kieső kapacitásokat a nagyobb légitársaságok csak részben pótolták. 2008 óta az 50-100 ülőhellyel rendelkező repülőgépek száma mindössze 23-mal nőtt.