A MÁV a menetjegy nélküli utazások miatti, évente több milliárd forintra tehető bevételkiesése és az utazási kultúra megváltoztatása érdekében döntött a zárt peronos jegyellenőrzési rendszer „pilot project” keretében történő bevezetéséről. A választás azért esett a Nyugati pályaudvar első vágányaira, mert ezeken a vágányokon zajlik jellemzően az elővárosi forgalom, amely leginkább érintett az érvényes jegy vagy bérlet nélküli utazásban. Az utasok a vonatot a peronok elején kialakított 14 kapun keresztül közelíthetik meg, jegyüket/bérletüket a jegyvizsgálók itt ellenőrzik. A hivatásos ellenőrök munkáját diák munkavállalók is segítik. A vasúttársaság a mozgás- és látássérültek, valamint azok részére, akik csoportos utazást szeretnének igénybe venni, biztosítja a peron gyors, soron kívüli megközelítését. A peronkapuk kivitelezésére a vasúttársaság meghívásos pályázatot írt ki, a pályázatot három ajánlattevő közül a Bernecker Kft. nyerte el. A beruházás összes költsége 35 millió forint volt. A vasúttársaság kedvező eredmények és tapasztalatok esetén az új rendszer alkalmazását a többi budapesti pályaudvarra is tervezi. A távolabbi tervek szerint a peronkapuk az elektronikus menetjegyek kezelésére is alkalmasak lesznek. A rendszer további előnye lesz, hogy a pontos utasszámlálási adatok révén a vasúttársaság az elővárosi menetrendet a tényleges utazási igényekre figyelemmel tudja összeállítani.
Peronkapuk a Nyugati pályaudvaron
Tegnap óta a MÁV ZRt. munkatársai a Nyugati pályaudvar 1-9. vágányainál felállított peronkapuknál ellenőrzik az innen induló, illetve ide érkező utasok menetjegyeit, bérleteit.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba
A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár
A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.