Premium Business osztályon is utazhatunk Sanghajba

Komoly űrt tölthet be a China Eastern Airlines és a Shanghai Airlines június 7-én induló, magas színvonalú szolgáltatást nyújtó sanghaji járata - derült ki a Budapest Airport és a légitársaságok közös prezentációján április 26-án.

A Magyarországra érkező ázsiai turisták száma 2015 óta közel megduplázódott, és tavaly már elérte a 700 ezer főt. Ezen belül a kínai látogatók száma ezen időszak alatt csaknem a háromszorosára, 300 ezer főre nőtt, és tavaly 61 ezren utaztak Sanghajba, átszállással. Az új összeköttetés év végéig 38 ezer utast jelenthet a Shanghai Airlinesnak.

A China Eastern Airlines utasforgalmát tekintve jelenleg a világ 7. legnagyobb légitársasága, és 1997-ben a kínai légi fuvarozók közül elsőként került tőzsdére. A 100 ezer alkalmazottat foglalkoztató cég évi 120 millió utast szállít, 650 gépének átlagos életkora 5,4 év. A kiterjedt belföldi hálózat mellett fő célpontjai Dél-Korea és Japán, valamint a délkelet-ázsiai országok, de komoly hálózatot üzemeltet Ausztrália és Új-Zéland viszonylatában is, így rengeteg átszállási lehetőséget kínál.

 

A budapesti járatot lányvállalata, a Shanghai Airlines üzemelteti Boeing 787-9 Dreamlinerével, amelyen négy osztályt kínál. A Premium Businessen igazi első osztályú kényeztetés várja az utasokat, hatalmas ülésekkel és tágas terekkel, és az itteni négy férőhely igény szerint összenyitva tárgyalóvá alakítható. A Business Class kialakítása is a legújabb trendeket tükrözi, itt 26 férőhely található, míg a Premium Economy 28, a turistaosztály 227 ülést kínál.

A gépek hetente háromszor, szerdán, pénteken és vasárnap közlekednek. Budapestről 12.30-kor szállnak fel és reggel 4.50-kor landolnak Sanghaj Pudong repülőterén, visszafele 0. 40-kor indulnak és reggel 6 órára érkeznek meg a Budapest Airportra. Az átszálló utasok pedig Sanghajban 144 órát tartózkodhatnak vízummentesen, kérhetnek vonatjegyet, városnézést és szállásfoglalást is.

Forrás: Turizmus Online


Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.