Folyamatos próbaüzemmel működik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér termináljain a 2-2 új önkiszolgáló poggyászfeladó pult. A szolgáltatás előnye, hogy azok az utasok, akik a fejlesztéshez csatlakozó légitársaságok valamelyikével utaznak, utazás előtt gyorsan és kényelmesen tudják feladni a poggyászukat.
A rendszer lényege, hogy az utasok a (nyomtatott vagy épp elektronikus) beszállókártyán feltüntetett vonalkód beszkennelése után maguk nyomtathatják ki és helyezhetik el a feladni kívánt csomagon a poggyászcímkét. Ezt követően az automatizált feladó pulton – a poggyászcímke beolvasását követően – egyszerűen feladható a poggyász.
Az újonnan bevezetett szolgáltatáshoz elsőként a budapesti repülőtér legnagyobb forgalmát bonyolító légitársaság, a Wizz Air csatlakozott, egyelőre napi korlátozott számú járattal. Az önkiszolgáló poggyászfeladás lehetőségét kínáló járatok köre a tesztidőszak folyamán is bővülni fog, a fejlesztéshez pedig a jövőben folyamatosan csatlakoznak a légitársaságok, egyre több induló járat utasainak biztosítva az önálló poggyászfeladást.
A Budapest Airport az elmúlt hónapokban több mint százezer eurós fejlesztést hajtott végre, együttműködve a rendszert szállító német Materna Gmbh-val.