Magyarországon évente 70 ember hal meg saját figyelmetlensége miatt kijelölt és illegális vasúti gyalogosátjárókban, és további 20-an a vasút-közút kereszteződésekben, jellemzően szintén önhibájukból. A tragédiák számának csökkentését tűzte ki célul a MÁV-csoport és a Hősök zenekar közös kampánya, amelyben kisfilmekkel hívják fel a figyelmet arra, hogy kicsivel több odafigyeléssel a balesetek szinte minden esetben elkerülhetők lennének. A koncepció megalkotására és kivitelezésére a Network 360 Reklámügynökség kapott felkérést - írják a közleményben.
A novemberben indult kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy a vasút-közút kereszteződésekben bekövetkező balesetek döntő többségének oka a síneken átkelők figyelmetlen, nem körültekintő, fegyelmezetlen magatartása, a szabályok be nem tartása, pedig ezekre odafigyelve a hasonló tragédiák elkerülhetők lennének. A kampány célcsoportja a vasúti és a közúti közlekedés résztvevői mellett a szélesebb közvélemény, kiemelt célcsoportot alkotnak az iskolások és a fiatalkorú lakosság.
„Nagyon örültünk a felkérésnek, több szempontból is. A Lepörög a film című dalunk eredeti videóklipjét Ötvös Olivér rendezte, és idén azóta csak vele dolgoztunk. Fiatal, precíz, nagyon ügyes csapattal dolgozik, a konkrét forgatási napok is gördülékenyen, jól zajlottak. A kampány céljaival abszolút egyetértünk. Mivel a fellépések miatt rengeteget utazunk az ország minden tájára, sokféle vasúti átkelővel találkozunk. Figyelni mindenhol kell – mert az életedből tényleg csak egy van. A Hősök-dal ennek a tematikának a pozitív részét járja körül, viszont arra is rávilágít, hogy ha óvatlan vagy, tragédiák is történhetnek” - mondta Eckü, a Hősök zenekar tagja, az egyik szpot narrátora.
A kampány keretében két kisfilm készült:
{youtube|id=kiFjfAhGdVQ}
{youtube|id=84p3OO3neNA}
Forrás: Kreatív Online