A hatóság arra kérte az üzemeltetőket, hogy ellenőrizzék a csatlakozási pontokat és keressenek strukturális repedést, vagy arra utaló nyomot és igény szerint végezzék el a szükséges javításokat. A Boeing a hatóságokkal együtt most próbálja kideríteni, hogy pontosan hány repülőgép lehet érintett a problémában, eddig a világ több pontjáról jelentettek hasonló eseteke.
Az érintett alkatrészeket elvileg úgy tervezték, hogy a gép teljes élettartamában hiba nélkül működjenek, így az NG-k esetében nagyjából 90 ezer ciklust kellene kibírniuk, a felfedezett repedés a feltételezések szerint olyan súlyossá válhat, amely akár a gép lezuhanását is okozhatja.
A Boeing elismerte a problémát és annyit közölt, hogy nagyon kevés szolgálatban lévő gépen találkoztak a hibával.
A probléma nem érinti a típus alapján kifejlesztett P-8 Poseidon katonai felhasználású gépet és a MAX-okat sem
Forrás: Airportal.hu