A javarészt köztulajdonban - Bécs és Alsó-Ausztria tartomány közös kezelésében - lévő nemzetközi légikikötő ideiglenes vezetője Christoph Herbst, a felügyelőbizottság elnöke lesz. Ugyancsak idő előtt, 2011 végén szűnik meg a vezetőség másik két tagjának, Ernest Gabmann-nak és Gerhard Schmidnek a szerződése is. Herbst legfeljebb egy évig áll majd a vállalat élén.
A 14 órás tanácskozást követően, szerda éjjel meghozott döntés egy pénzügyi botrány következménye és egy többhetes, politikai elemektől sem mentes huzavona végére tett pontot.
Sok pénz
Eredetileg Herbst, Gabmann és Schmid szerződése is 2014-ig szólt. Az osztrák számvevőszék azonban mindhármukat felelőssé tette az épülőfélben lévő új repülőtéri terminál, a Skylink körüli visszásságokért. Az építkezés várhatóan csak négy és fél évvel a tervezett időpont után, 2012-ben fejeződik be, ráadásul a tevezettnek több mint a duplájába, 830 millió euróba kerül.
A felügyelőbizottság végül kompromisszumos döntést hozott, az utóbbi hetekben ugyanis a vállalat "lefejezése", vagyis mindhárom vezető egyidejű távozása is napirenden volt.
Politika
Kaufmann munkajogi értelemben közös megállapodással távozik, várhatóan 350 ezer eurós végkielégítéssel. A testület a számvevőszék megállapításai ellenére sem büntetőjogi, sem vállalati jogi szempontból nem látta megalapozottnak a formai leváltást. A közös megegyezéses megoldással egyúttal azt is sikerült elkerülniük, hogy a munkaviszony rövid határidőn belül történő felbontása miatt milliós nagyságrendű végkielégítést kelljen fizetniük. Ugyanebből az okból előnyös a vállalat számára Gabmann és Schmid - Kaufmannéhoz képest - késleltetett távozása.
A hosszas egyezkedés után létrehozott megállapodás mögött az osztrák sajtó értékelése szerint politikai szempontok is meghúzódnak. Az alsó-ausztriai tartományi vezetőhöz és az Osztrák Néppártoz közel állónak tartott Herbst mindhárom vezetőt menesztette volna, az Osztrák Szociáldemokrata Párthoz közel álló felügyelőbizottsági tagok viszont ezt ellenezték.
Zűrös ügy
A Skylink építése presztízsberuházásnak indult 2005-ben, de a repülőtér újabb és újabb késedelmeket volt kénytelen elismerni és a költségek is egyre feljebb kúsztak. Noha az építkezést 2009-ben fél évre befagyasztották és új pályázatokat írtak ki, egy novemberi számvevőszéki jelentés tervezési, irányítási és kivitelezési hiányosságokat állapított meg és felvetette a 2009 óta hivatalban lévő Kaufmann, Gabmann és Schmid felelősségét. A Skylink-botrány miatt korábban már távozni kényszerült Christian Domany pénzügyi igazgató is. (MTI)