A javarészt köztulajdonban - Bécs és Alsó-Ausztria tartomány közös kezelésében - lévő nemzetközi légikikötő ideiglenes vezetője Christoph Herbst, a felügyelőbizottság elnöke lesz. Ugyancsak idő előtt, 2011 végén szűnik meg a vezetőség másik két tagjának, Ernest Gabmann-nak és Gerhard Schmidnek a szerződése is. Herbst legfeljebb egy évig áll majd a vállalat élén.
Sok pénz
Eredetileg Herbst, Gabmann és Schmid szerződése is 2014-ig szólt. Az osztrák számvevőszék azonban mindhármukat felelőssé tette az épülőfélben lévő új repülőtéri terminál, a Skylink körüli visszásságokért. Az építkezés várhatóan csak négy és fél évvel a tervezett időpont után, 2012-ben fejeződik be, ráadásul a tevezettnek több mint a duplájába, 830 millió euróba kerül.
A felügyelőbizottság végül kompromisszumos döntést hozott, az utóbbi hetekben ugyanis a vállalat "lefejezése", vagyis mindhárom vezető egyidejű távozása is napirenden volt.
Politika
Kaufmann munkajogi értelemben közös megállapodással távozik, várhatóan 350 ezer eurós végkielégítéssel. A testület a számvevőszék megállapításai ellenére sem büntetőjogi, sem vállalati jogi szempontból nem látta megalapozottnak a formai leváltást. A közös megegyezéses megoldással egyúttal azt is sikerült elkerülniük, hogy a munkaviszony rövid határidőn belül történő felbontása miatt milliós nagyságrendű végkielégítést kelljen fizetniük. Ugyanebből az okból előnyös a vállalat számára Gabmann és Schmid - Kaufmannéhoz képest - késleltetett távozása.
A hosszas egyezkedés után létrehozott megállapodás mögött az osztrák sajtó értékelése szerint politikai szempontok is meghúzódnak. Az alsó-ausztriai tartományi vezetőhöz és az Osztrák Néppártoz közel állónak tartott Herbst mindhárom vezetőt menesztette volna, az Osztrák Szociáldemokrata Párthoz közel álló felügyelőbizottsági tagok viszont ezt ellenezték.
Zűrös ügy