Repülőgép-vontató traktorral óvja a környezetet a Lufthansa

Környezetkímélő eljárást tesz lehetővé a Lufthansa a frankfurti repülőtéren egy új, repülőgép-vontató traktorral, amellyel a pilótáknak nem a terminál épületének elhagyásakor, hanem csak a felszállás előtt kell elindítaniuk a hajtóműveket.

Az izraeli IAI cég által kifejlesztett és a Lufthansával közösen tesztelt, hibrid hajtású automatizált traktor nem csak arra képes, hogy a terminál épülete elől kitolja a repülőgépet a gurulóútra, hanem arra is, hogy a futópályához vigye. Mindezt úgy, hogy a traktort a pilóták irányítják: képesek kanyarodni és lassítani, a gyorsítást automatikusan végzi az eszköz.

Jelenlegi hátránya, hogy csak azokon a repülőtereken használható, ahol megfelelő nagyságú hely van a lecsatlakoztatásra. A traktorban a gurulás alatt is tartózkodik személyzet, akik a lecsatolás után visszaviszik a járművet a terminál épületéhez. A tesztek több hónapja zajlottak, a frankfurti repülőtéren mostantól kezdik el éles üzemben használni őket.

Kerozin-megtakarítás és zajcsökkentés

A mostani eljáráshoz képest a fel- és lecsatlakoztatási idő némileg hosszabb, 2-3 percet vesz igénybe, ugyanakkor lehetővé válik, hogy csak a lecsatlakoztatás legvégén kelljen elindítani a repülőgépek hajtóműveit.
Peter Unger, a Lufthansa mérnöki és operatív szolgáltatások leányvállalatának (LEOS) ügyvezető igazgatója az újságíróknak Frankfurtban bemutatott, Taxibot nevű traktorral kapcsolatban azt mondta, akár 85 százalékos kerozin-megtakarítást és 50 százalékos zajcsökkentést is elérhetnek vele az eddigi eljáráshoz képest, valamint 85 százalékkal csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás is.

Kay Kratky, a Lufthansa igazgatósági tagja azt mondta, hogy a kifejlesztésben fontos szerepe van a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) és az ENSZ légügyi szervezete (ICAO) által előírt, a 2005-ös szinthez képest 50 százalékos károsanyag-kibocsátási csökkentésnek, amelyet 2050-ig kell elérni. Rámutatott, hogy a légitársaság 1991-hez képest 36 százalékkal, 3,91 literre csökkentette az egy utasra vetített száz kilométerenként elégetett üzemanyag mennyiségét.

A német légitársaság jelenleg három ilyen traktort üzemeltet, számításaik szerint a keskeny törzsű gépek kiszolgálására hét-nyolc darabra lenne szükség, ezzel a gurulások 60-70 százalékát ki tudják szolgálni a repülőtéren. A mostani traktorok csak a keskeny törzsű gépeket tudják kiszolgálni, de a bemutatón a Lufthansa és az IAI szándéknyilatkozatot írtak alá arról, hogy megkezdik a széles törzsű gépek kiszolgálására fejlesztett verzió tesztjeit.

Forrás: MTI


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.