Repülőgép-vontató traktorral óvja a környezetet a Lufthansa

Környezetkímélő eljárást tesz lehetővé a Lufthansa a frankfurti repülőtéren egy új, repülőgép-vontató traktorral, amellyel a pilótáknak nem a terminál épületének elhagyásakor, hanem csak a felszállás előtt kell elindítaniuk a hajtóműveket.

Az izraeli IAI cég által kifejlesztett és a Lufthansával közösen tesztelt, hibrid hajtású automatizált traktor nem csak arra képes, hogy a terminál épülete elől kitolja a repülőgépet a gurulóútra, hanem arra is, hogy a futópályához vigye. Mindezt úgy, hogy a traktort a pilóták irányítják: képesek kanyarodni és lassítani, a gyorsítást automatikusan végzi az eszköz.

Jelenlegi hátránya, hogy csak azokon a repülőtereken használható, ahol megfelelő nagyságú hely van a lecsatlakoztatásra. A traktorban a gurulás alatt is tartózkodik személyzet, akik a lecsatolás után visszaviszik a járművet a terminál épületéhez. A tesztek több hónapja zajlottak, a frankfurti repülőtéren mostantól kezdik el éles üzemben használni őket.

Kerozin-megtakarítás és zajcsökkentés

A mostani eljáráshoz képest a fel- és lecsatlakoztatási idő némileg hosszabb, 2-3 percet vesz igénybe, ugyanakkor lehetővé válik, hogy csak a lecsatlakoztatás legvégén kelljen elindítani a repülőgépek hajtóműveit.
Peter Unger, a Lufthansa mérnöki és operatív szolgáltatások leányvállalatának (LEOS) ügyvezető igazgatója az újságíróknak Frankfurtban bemutatott, Taxibot nevű traktorral kapcsolatban azt mondta, akár 85 százalékos kerozin-megtakarítást és 50 százalékos zajcsökkentést is elérhetnek vele az eddigi eljáráshoz képest, valamint 85 százalékkal csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás is.

Kay Kratky, a Lufthansa igazgatósági tagja azt mondta, hogy a kifejlesztésben fontos szerepe van a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) és az ENSZ légügyi szervezete (ICAO) által előírt, a 2005-ös szinthez képest 50 százalékos károsanyag-kibocsátási csökkentésnek, amelyet 2050-ig kell elérni. Rámutatott, hogy a légitársaság 1991-hez képest 36 százalékkal, 3,91 literre csökkentette az egy utasra vetített száz kilométerenként elégetett üzemanyag mennyiségét.

A német légitársaság jelenleg három ilyen traktort üzemeltet, számításaik szerint a keskeny törzsű gépek kiszolgálására hét-nyolc darabra lenne szükség, ezzel a gurulások 60-70 százalékát ki tudják szolgálni a repülőtéren. A mostani traktorok csak a keskeny törzsű gépeket tudják kiszolgálni, de a bemutatón a Lufthansa és az IAI szándéknyilatkozatot írtak alá arról, hogy megkezdik a széles törzsű gépek kiszolgálására fejlesztett verzió tesztjeit.

Forrás: MTI


Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?