Repülőtéri Business Parkot fejleszt a Budapest Airport

Fontos lépést tett a Budapest Airport annak érdekében, hogy egy új Business Parkot hozzon létre a repülőtér területének déli részén. A 4-es főút közvetlen szomszédságában álló terület hosszú ideje nincs használatban, a Budapest Airport ezt a helyszínt jelölte ki a fejlesztési tervében egy jövőbeni üzleti- és kereskedelmi negyed létrehozásához.

Irodák, raktárhelyiségek, logisztikai park – ezek a lehetséges jövőbeli bérlők a tervezett Business Parkban, ami a repülőtér területén hamarosan megvalósul. A jogerős építési engedélyek birtokában és a legelső bérlővel megkötött szerződés alapján már 2013 tavaszától szemmel látható változások lesznek a repülőtér területének déli részén.

A területrendezés még idén decemberben megkezdődik, az első irodák és raktárépületek kivitelezési munkálatai pedig jövő év elején startolnak, amint az időjárás ezt lehetővé teszi. Miközben a Budapest Airport a Malév csődje miatt a 2. Terminál melletti vadonatúj, Cargo Város névre keresztelt beruházás elhalasztására kényszerült, más lehetőségek is akadtak a hatalmas repülőtéri földterület fejlesztésére. A Business Park beruházásra kijelölt terület hosszú ideje kihasználatlanul állt. Miután azonban komoly érdeklődés jelentkezett nem csupán a légiközlekedési, hanem más szektorokból is (pl. logisztika, raktározás) a Budapest Airport zöld utat adott a Business Park fejlesztésére.

Mind a kivitelezés, mind pedig a Business Park működése több száz új munkahelyet teremt a délpesti régióban, amely kifejezetten ígéretes fejlesztési terület lehet a vállalkozások számára, hiszen egyaránt kiváló légi- és közúti kapcsolattal rendelkezik. A légi teherszállítással foglalkozó cégek számára logikus lépést jelentene, hogy más iparágak, mint a gyógyszeripar, a távközlés, vagy akár kutatás-fejlesztés is beköltözhet a repülőtér területére a jövőben. A Business Park a nagyközönség számára is megközelíthető lesz, ennél azonban fontosabb tényező, hogy karnyújtásnyira található a 4-es főúttól, valamint az M0-s körgyűrűtől, ugyanakkor Budapest belvárosa is mindössze 16 kilométerre fekszik. Emellett nem kevesebb, mint 20 európai ország található a budapesti repülőtér 1000 kilométeres, ún. „fuvarozási távolság” hatókörén belül.

„Nagyon bízunk abban, hogy a reptéri Business Park fejlesztésének beindítása, a beruházások és az így létrejövő új állások révén a repülőtér lendületet ad egész környék fejlődésének.” – hangsúlyozta René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója. Hozzátette: „Már csak néhány bürokratikus akadályt kell elhárítanunk ahhoz, hogy ez a terület valódi fejlesztési központ lehessen a gazdaság húzóiparágai és ezen keresztül az egész magyar gazdaság számára.

Az ingatlangazdálkodási igazgató ezzel arra az öt éve zajló jogi vitára utalt, ami a Budapest Airport vagyonkezelésében álló repülőtéri területen egy esetleges harmadik fél beruházásai körül kialakult. Fontos projektek, mint pl. a 2. Terminál mellé tervezett 250 szobás, négycsillagos szállodai fejlesztés ügye is elakadt a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. bürokráciájának útvesztőiben. A Budapest Airport ugyanakkor ígéretet tett arra, hogy továbbra is a dél-pesti régió legnagyobb munkahelyteremtő központja marad és így továbbra is új lehetőségeket kínál nem csupán a légiközlekedési iparág szereplői, hanem más vállalkozások számára is.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.