Rosszabb lett repülni

Meglehetősen lesújtó képet mutat a légitársaságokról a PhoCusWright új tanulmánya, mely szerint az amerikai légi utasok kevesebb, mint fele gondol pozitív élményként repülésére, negyedük pedig egyenesen azt állítja, rosszabb a légitársaságok szolgáltatása most, mint pár évvel ezelőtt.

A tanulmány úgy véli, abban, hogy az utasok elégedetlenebbek a légitársaságok szolgáltatásaival, szerepet játszanak a csomagokra bevezetett pótdíjak és egyéb, választható szolgáltatásokért (gyorsított beszállás, választott szék) felszámolt felárak. A szabadidős turisták 38 százaléka kis- vagy nagymértékben rosszabb élményt szerzett repüléskor most, mint néhány évvel ezelőtt, és csak 13 százalékuk értékelte jobbnak repülőútját. Az üzleti utasoknál még ennél is rosszabb az arány, közülük 40 százalék elégedetlenebb. A magas jövedelemmel (éves 100 000 dolláros bevétellel vagy többel) rendelkező gyakori utasok közül kétszer annyinak fűződik negatív élménye a repülőgépek által nyújtott szolgáltatásokhoz, mint a kevesebbet utazó, 50 000 dollár körüli éves jövedelemmel rendelkezők közül.

A kutatást végző PhoCusWright szerint a különböző extra szolgáltatásokért felszámolt díjak hatalmas lehetőséget jelentenek a légitársaságok számára, de ezek miatt az utasok kihasználva érezhetik, érzik magukat. Az utasok csökkenő elégedettsége pedig meggátolhatja a társaságokat abban, hogy ezeket a lehetőségeket maximálisan kihasználják.


Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.
A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait

A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait 

A légitársaság a kialakult helyzet miatt július 3-tól szeptember 15-ig felfüggeszti ezeket a járatpárokat.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

MOL Limo: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.