A vasúttársaság közleménye szerint eredményes megállapodást követően, akár már a menetrendváltástól közvetlen járattal, 7-7,5 óra alatt el lehet majd jutni Budapestről Munkácsra. Jelenleg napi két pár vonattal lehet eljutni a magyar fővárosból Munkácsra és vissza, mindkét esetben 9,5 óra a menetidő. A vonatok a határon sokat vesztegelnek, mert Csapon a kocsikat megemelve a normál nyomtávú forgóvázakat széles nyomtávúakra cserélik.
Közölték: november 14-én a magyar és az ukrán vasúttársaság próbavonatot indított Záhonyból Csapon át Munkácsra. Ez volt az első járat, amely normál nyomtávon, tengelyátszerelés (forgóvázak cseréje) nélkül közvetlen összeköttetést teremtett Munkáccsal. Ennek az volt az egyik műszaki feltétele, hogy a Munkács felé ágazó normál nyomtávú szárnyvonalat alkalmassá tegyék a magyar mozdony és személykocsi menetrendszerű közlekedtetésére. Továbbá részben felújították a pályát, Munkácson 500 méterre az állomási épülettől peront és esőbeállót építettek, és kialakították az oda vezető térköves utat is - tették hozzá.
Forrás: MTI