A kísérleti szolgáltatás a repülőtéren beindított innovatív program egyik része, amelynek célja az utazás leegyszerűsítése és a reptéri sorok csökkentése. „Az önkiszolgáló csomagleadás” a KLM és az amszterdami Schiphol repülőtér közös újítása. Egyre több utas veszi igénybe az önkiszolgáló kioszkokat és az online check-in szolgáltatást. Az önkiszolgáló csomagleadási rendszer tesztelése újabb lépés a check-in folyamat automatizálása felé. Amennyiben a próbaüzem sikeresnek bizonyul, az önkiszolgáló csomagleadás az amszterdami Schiphol repülőtér check-in rendszerének alapvető részévé válhat a jövőben. Az új rendszert kipróbáló utasok tapasztalatai fontosak és döntő jelentőséggel bírnak. A kísérleti csomagleadási helyet a 2-es indulási csarnok 12-es pultjánál helyezték el. Az új rendszer tesztelésében azok az utasok vehetnek részt, akik a KLM-mel vagy a KLM egyik partnerével repülnek, náluk van a beszállókártyájuk és csak egy bőrönddel utaznak. Miután behelyezték csomagjukat a rakodótérbe és megadták személyes adataikat és a járatuk adatait, a rendszer automatikusan beregisztrálja a csomagot. Az adatok beviteléhez szükség szerint KLM hoszteszek nyújtanak segítséget.
Schiphol: önkiszolgáló csomagleadás
Július 4. óta zajlik a tesztelése az amszterdami Schiphol repülőtér és a KLM új „önkiszolgáló csomagleadási” szolgáltatásának, amelynek segítségével lehetővé válik, hogy az utasok maguk regisztrálják be csomagjaikat. A tervek szerint az új szolgáltatás tesztelése legalább fél évig tart majd.

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről
Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában
Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét
A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren
A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói
Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain
A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.

Emirates és Visit Hungary megállapodás
Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát
A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.

Járattörlések a belgiumi repülőtéren
A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen
A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.