Megint nem vették meg a kunmadarasi repülőteret

Ismét sikertelenül zárult a kunmadarasi repülőtér értékesítésére kiírt árverés. Nem az első alkalom ez, hogy a pénzügyi gondokkal küzdő kunmadarasi önkormányzat képtelen volt megválni nehéz terhétől.

A korábbi, szeptember 23-i árverés sikertelensége mögött Márki Sándor, a település polgármestere az idő rövidségét vélte felfedezni. Ezúttal - mint arról a Világgazdaság beszámolt - meg sem érkeztek az árverés megkzedéséhez szükséges 400 millió forintos biztosítékok. A pályázati kiírást azért megvették 180 ezer forintért. A gyakorlatilag csak beton repülőtér kikiáltási ára 4 milliárd forint.

A magyar katonai sugárhajtású repülés bölcsőjét a szovjet hadsereg a végletekig lecsupaszítva hagyta hátra, majd 2003-ban Kunmadaras gyakorlatilag térítésmentesen kapta meg az államtól.

Hol is fekszik?

A polgármester korábban a Turizmus Online-nak elmondta: amennyiben az egykori szovjet katonai bázis vevőre talál, cargo reptérként képzelnék el annak jövőbeli működését. Csak második körben gondolkodnak személyi, a közeli Tisza-tó térségébe irányuló személyi forgalomban. A települést ambíciózus terveitől nem tántorítja vissza a tény, hogy Kunmadaras két működő nemzetközi repülőtér - Debrecen és Ferihegy - vonzáskörzetének közepén terül el, illetve hogy a szintén nem messze fekvő, hasonló állapotú mezőkövesdi repülőtér hasonló terveiről nagy a hallgatás az utóbbi időkben. Márki Sándor akkor elmondta: Kunmadarason van hely terjeszkedni a bázis 750 hektárnyi területén, így ipar is megtelepülhet a reptér szomszédságában. A polgármester tájékoztatott: van már egy-két komoly érdeklődő a bázis iránt.

Angol-orosz-grúz trojka

A potenciális befektetők egyike, az ötmilliárd dolláros alaptőkéjű angol-orosz-grúz hátterű Hungarian Air Cargo Kft. nemzetközi teherforgalmi repülőtérként üzemeltetné az ingatlant - tudtuk meg korábban a beruházókkal kapcsolatban álló egyik helyi szállásadótól, Bódi Zoltántól. A társaság a környék mezőgazdasági terményeit – gabonát, húst, zöldséget - felvásárolná, feldolgozná és Kínába, Indiába és a volt szovjet utódállamokba szállítaná a repülőtérről - tájékoztatott Bódi, hozzátéve, hogy a projekt teljes felfutása esetén 1500-200 embernek adna munkát. Mi több: a teherfuvarok mellett charterjáratokat is indítana a befektető Nyugat-Európából, gyógyüdülőket hoznának a szomszédos Berekfürdőre. Bódi Zoltán szerint amennyiben megvalósul a repülőtér fejlesztése, egy spanyol befektető 4-5 csillagos gyógyszállodát is építene a rendkívül magas jódtartalmú gyógyvízzel megáldott Berekfürdőre. (Turizmus Online-Napi Turizmus/Világgazdaság)


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.