Megint nem vették meg a kunmadarasi repülőteret

Ismét sikertelenül zárult a kunmadarasi repülőtér értékesítésére kiírt árverés. Nem az első alkalom ez, hogy a pénzügyi gondokkal küzdő kunmadarasi önkormányzat képtelen volt megválni nehéz terhétől.

A korábbi, szeptember 23-i árverés sikertelensége mögött Márki Sándor, a település polgármestere az idő rövidségét vélte felfedezni. Ezúttal - mint arról a Világgazdaság beszámolt - meg sem érkeztek az árverés megkzedéséhez szükséges 400 millió forintos biztosítékok. A pályázati kiírást azért megvették 180 ezer forintért. A gyakorlatilag csak beton repülőtér kikiáltási ára 4 milliárd forint.

A magyar katonai sugárhajtású repülés bölcsőjét a szovjet hadsereg a végletekig lecsupaszítva hagyta hátra, majd 2003-ban Kunmadaras gyakorlatilag térítésmentesen kapta meg az államtól.

Hol is fekszik?

A polgármester korábban a Turizmus Online-nak elmondta: amennyiben az egykori szovjet katonai bázis vevőre talál, cargo reptérként képzelnék el annak jövőbeli működését. Csak második körben gondolkodnak személyi, a közeli Tisza-tó térségébe irányuló személyi forgalomban. A települést ambíciózus terveitől nem tántorítja vissza a tény, hogy Kunmadaras két működő nemzetközi repülőtér - Debrecen és Ferihegy - vonzáskörzetének közepén terül el, illetve hogy a szintén nem messze fekvő, hasonló állapotú mezőkövesdi repülőtér hasonló terveiről nagy a hallgatás az utóbbi időkben. Márki Sándor akkor elmondta: Kunmadarason van hely terjeszkedni a bázis 750 hektárnyi területén, így ipar is megtelepülhet a reptér szomszédságában. A polgármester tájékoztatott: van már egy-két komoly érdeklődő a bázis iránt.

Angol-orosz-grúz trojka

A potenciális befektetők egyike, az ötmilliárd dolláros alaptőkéjű angol-orosz-grúz hátterű Hungarian Air Cargo Kft. nemzetközi teherforgalmi repülőtérként üzemeltetné az ingatlant - tudtuk meg korábban a beruházókkal kapcsolatban álló egyik helyi szállásadótól, Bódi Zoltántól. A társaság a környék mezőgazdasági terményeit – gabonát, húst, zöldséget - felvásárolná, feldolgozná és Kínába, Indiába és a volt szovjet utódállamokba szállítaná a repülőtérről - tájékoztatott Bódi, hozzátéve, hogy a projekt teljes felfutása esetén 1500-200 embernek adna munkát. Mi több: a teherfuvarok mellett charterjáratokat is indítana a befektető Nyugat-Európából, gyógyüdülőket hoznának a szomszédos Berekfürdőre. Bódi Zoltán szerint amennyiben megvalósul a repülőtér fejlesztése, egy spanyol befektető 4-5 csillagos gyógyszállodát is építene a rendkívül magas jódtartalmú gyógyvízzel megáldott Berekfürdőre. (Turizmus Online-Napi Turizmus/Világgazdaság)


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.