Síút 2007

E havi kutatásunkban síutakkal foglalkozó irodákat teszteltük. A szituáció: síút minimum két főre, szabadon választott országba. Kíváncsiak voltunk, mekkora a kínálat, mennyire tudják az érdeklődőt meggyőzni, hogy az irodában foglaljon, milyen az ár-érték arány, mennyire kedvesek, mennyire használhatók az információk, illetve az árakról korrekt tájékoztatást adnak-e. A telefonos tesztnél hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják-e az iroda személyes felkeresésére. Személyes látogatásnál: az iroda munkatársa mennyire segítőkész, kedves, és meggyőzi-e a látogatót, hogy legközelebb is keresse fel őket. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések súlyozva vannak, így a százalékos eredményt ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét a szubjektív értékelés adja meg, mely két részből áll: (1.) Általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2.) Fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán

'

Alpesi Travel, Teréz krt.

A telefonos érdeklődésnél az utazási iroda munkatársa szívélyesen invitálta az érdeklődőt. Amikor elhangzott, nem biztos, hogy zárásig beér az ügyfél, felajánlotta, hogy küldjön e-mailt, melyre választ küld. Érkezett is e-mail részletes tájékoztatással, egy órán belül. A shopper véleménye a telefonos tájékoztatás után: „Szimpatikus, gyors, tényleg az utasokért vagyunk típusú kiszolgálás.” Az iroda, egy régi, belső udvaros ház földszintjén található, amely sötét, nincs az utcára néző kirakat, figyelemfelkeltő reklámtábla. Csak egy „hordozható”, akciós utazási ajánlatokkal teleragasztott hirdetőtábla hívja fel a figyelmet az irodára. Amikor az ember belép, kedvesen köszöntik, de zsúfoltnak hat az iroda. Az értékesítő eleinte unottnak tűnt, de utána figyelt a shopperre, próbálta az igényeknek megfelelő ajánlatot megtalálni. Elmondta, hogy az ügyfél által keresett helyre nem valószínű, hogy tud ajánlatot adni, de keres máshol megfelelőt. Azaz szeretné, ha velük utazna, és ezért igyekezett mindent megtenni. Pontokat az iroda főként a személyes felkeresésnél, a megjelenésnél vesztett (a névkitűző, bemutatkozás, névjegykártya átadásának hiánya, külső, belső image).

Általános értékelés: 4,2
Teljesítmény: 70%

Unitravel, Üllői út

Automata veszi fel a telefont. Amikor sikerült az értékesítőt elérni, közölte, hogy a síutakkal kapcsolatban a másik irodát kell keresni. Ez meglepte a tesztelőt. Aztán jött a következő probléma. Az iroda szép, tágas, két értékesítővel. Az egyiknél éppen volt ügyfél, a másik magán-telefonbeszélgetést folytatott. A shopper türelmesen várakozott. Az eladót ez nem zavarta. Ez rányomta bélyegét a továbbiakra. A tesztelő szlovéniai síút után érdeklődött, tömören azt a választ kapta, náluk ilyen lehetőség nincs, majd felsorolásszerűen elmondta, mely országokat tudja ajánlani. A shopper Olaszországot választotta, majd ismét röviden, tömören az értékesítő azt kérte, válasszon ki egy helyet, ő lekérdezi, milyen lehetőségek vannak. Nem volt segítőkész, pedig az érdeklődő kezében volt a prospektus. Nem akart ajánlatot tenni, talán mert megzavarták a magánbeszélgetésében. A shopper megjegyzése: „Egyáltalán nem tudtam meg tőle semmit az utazásokról, az igaz, hogy azt mondta, ha kiválasztok szállást, azt szívesen lekérdezi, és ez nekem nem kerül semmibe. Ha utaznék, az biztos, hogy ezt az ügyintézőt nem választanám.”

Általános értékelés: 3
Teljesítmény: 37%

Go4 Travel, Teréz krt.

Az iroda munkatársa egy mondattal elintézte a telefonon érdeklődő shoppert. Azt mondta, mindenképp menjen be az irodába, mert már nincs kontingens, s le kell kérdezniük a lehetőségeket. Ezért 3000 forintot kell fizetni. Ha megfelel az út, beszámítják az árba, ha nem, akkor nem térítik vissza a 3000 forintot. Az iroda nagyon hívogató. Figyelemfelkeltő, modern mind külső, mind pedig belső megjelenésében, a belső tér is tágas. Kedves az értékesítő hölgy, de sajnos nem tudta mindenre kiterjedő felvilágosításban részesíteni az érdeklődőt, mert jelenleg már csak lekéréssel lehet érdeklődni a március 15-i hosszú hétvégére, illetve az azt megelőző időszakra, azaz egy hétre. Nem tudják megmondani, hol milyen lehetőségek állhatnak még rendelkezésre. Röviden felvilágosítást adott, elmondta, a lekérdezéshez szükséges 3000 forint befizetése esetén biztosan találnak megfelelő helyet. A shopper véleménye: Mélységesen megdöbbentem, ma már annyi lehetőség van az újságokban, nem beszélve az internetről, miért van erre szükség? Mindemellett nem tudtam meg, hol milyen lehetőségek várnak rám.”

Általános értékelés: 4,1
Teljesítmény: 46%

Technika

A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:

Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés.

A százalékos eredmények a fenti blokkok összesen 31 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezenfelül 1-től 5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az utazási irodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek.

A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.

www.smartrin.com
'

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.