A szakember szerint a rendkívül tőkeigényes szektor sikeréhez elengedhetetlen egy kormányzati ciklusokon átívelő közlekedési stratégia kidolgozása. Jó hír a kisvasutak üzemeltetői számára, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság javaslatot dolgozott ki megmaradásuk érdekében. Az intézkedés lényege, hogy a jelenleginél jóval több maradjon az üzemeltetők zsebében – mondta el Horváth Zsolt Csaba elnök, és hozzátette, ma a társaságok a bevételeik felét kifizetik az államnak. Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a magántőke bevonása nélkül elképzelhetetlen a magyar vasút korszerűsítése, ez azonban nem egyenlő a privatizálással. Úgy véli, hasznosítani kell számos olyan MÁV tulajdonban lévő területet is, amely az elmúlt 30-40 évben a vasút modernizációjával elvesztette funkcióját. Arról is beszélt, hogy a 2007-2013 közötti időszakban gördülőállomány korszerűsítésre 128 milliárdot, utaskiszolgálás fejlesztésre 53, működési hatékonyság növelésére pedig 56 milliárdot fordítanak.
Stratégia, kisvasutak, fejlesztési pénzek
A Magyar Vasút 2008 konferencia egyik résztvevője, a CER Közép-Európai Vasúti Árufuvarozási Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója, Johannes Ludewig azt emelte ki, hogy 1970 és 2000 között egész Európában jóval nagyobb mértékben fejlesztették a közutat mint a vasutat, a gazdasági és környezeti fenntarthatóság szempontjainak előtérbe kerülése azonban paradigmaváltást sürget, amely a vasút térnyerésének kedvezne.
Skócia és Észak-Írország fő repterein estig szinte az összes járatot törölték
Az utóbbi évek legnagyobb vihara érte el a Brit-szigeteket.
A török légitársaság újraindítja járatait Damaszkuszba
Korábban a bizonytalan politikai helyzet miatt hosszú évekre felfüggesztették a légi összeköttetést – most újraindítják járataikat Szíria felé.
Újraindítja tel-avivi járatait az Air France és diszkont légitársasága, a Transavia France
Az előzetes elképzelések szerint január 25-én újraindítja tel-avivi járatait az Air France, a Transavia France január 28-tól repülhet ismét a közel-keleti térségbe.
Közvetlen légihíd Budapest és Kuvait fővárosa között
Közvetlen járatpár indul júniusban Budapest és Kuvaitváros között.
2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál
A Wizz Air közel 63 millió utast szállított 2024-ben közel 300 ezer járaton.
Gigaméretű napelempark a római reptéren
Európa legnagyobb napelemparkja kezdte meg működését a római Fiumicino Repülőtéren.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?
A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!
Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett
Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.