A „Switzerland Travel Experience” című rendezvény egy közép-európai bemutatkozó körút, amelynek során a svájci szolgáltatók november 5-8. között Budapesten, Varsóban, Krakkóban és Prágában mutatják be kínálatukat. 12 kiállító – többek között Wallis, Davos-Klosters és a Jungfrau régió – újdonságait ismerhették meg a látogatók. Budapest idén negyedik alkalommal volt állomása a rendezvénysorozatnak. 2008-ban a wallisi Saas Fee, vagy a Jungfrau régióban fekvő Interlaken ad otthont a rendezvénynek.
Urs Weber, a Schweiz Tourismus képviselője elmondta: a kiállítók termékeik bemutatásán túl a magyar piac iránti érdeklődésüket szeretnék kifejezni jelenlétükkel. Hozzátette: Svájc soha nem lesz olyan populáris célpont a magyar utazók körében, mint Ausztria, de bízik benne, hogy jelentősen növelni tudja piaci részesedését az elkövetkező években. Az alpesi ország nem csak felsőkategóriás kínálattal várja az utazókat, a háromcsillagos szállodák és az ifjúsági szálláshelyek alacsonyabb áron elérhető minőségi szolgáltatásokat kínálnak. Mivel országszerte huszonnyolc, 2900 méter felett fekvő sí terület van, így az időjárástól függetlenül garantált a hóbiztos terep a téli sportok kedvelőinek. Svájc egyre kedveltebb célpont honfitársaink között: az idei év első nyolc hónapjában 15,3%-kal több, azaz 22,7 ezer magyar vendég érkezett az országba, mint 2006 azonos időszakában. A statisztikák szerint – amelyekbe csak a szállodákban és gyógyüdülő helyeken mért vendégéjszakákat számolják bele – az első nyolc hónapban több mint 55 ezer vendégéjszakát töltöttek el a magyar vendégek.