Még alig ültek el a Germanwings első tisztje okozta tragédia viharai, amikor a Japan Airlines másodpilótája a robotpilótára hagyta a repülőgépet, és a mobiltelefonjával az utaskabinban szelfizett. Bár a komputeres repülőgépvezetés megbízható és általában nem szokott vele probléma lenni, de a repülőgép vezetésére biztonsági okok miatt csak felügyelet mellett alkalmas. A technikával ugyanis bármikor adódhat olyan hiba, mely csak emberi beavatkozással korrigálható – feltéve, ha van ott valaki.
A június 7-én Oszakába tartó Boeing-767 típusú gép parancsnoka akkor figyelt fel az eseményre, amikor visszatért a pilótafülkébe, és az első tiszt megmutatta neki a jól sikerült képet. A felvételen szerepelt a készítés időpontja is, melyből rögtön kiderült a súlyos és felelőtlen szabálysértés. A parancsnok még repülés közben közölte vele, hogy jelenti az esetet leszállás után az illetékeseknek, mely meg is történt. A másodpilótát még aznap azonnali felmondással elbocsátották, és a cég vezetése feljelentést tett ellene a rendőrségen a polgári repülés szándékos és komoly veszélyeztetésének vádjával.